کد خبر: 34679
A

تسهیلات بانکها باید در خدمت رونق تولید و اشتغال باشد

استاندار مازندران در جمع تشکل های کارگری مازندران حمایت از کارگر و نظارت بر کارفرما را ضروری دانست و گفت : تسهیلات بانک ها باید در خدمت رونق تولید و اشتغال باشد .

تسهیلات بانکها باید در خدمت رونق تولید و اشتغال باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی افزود : در نظام اسلامی به کار و کارگر باید توجه ویژه شود و با نظارت مستمر باید جلوی استثمار کارگر گرفته شود .
وی بر حفظ اشتغال موجود و رونق تولید و افزایش اشتغال تاکید و با اشاره به این اصل مهم که نباید اشتباه دیگران را تکرار کرد گفت: مهم ترین کار تجربه نکردن تجربیات اشتباه دیگران است.
اسلامی همچنین در خصوص اجرا نشدن صحیح اصل 44 گفت: متاستفانه اجرا نشدن صحیح اصل 44 در کارخانجات نمایان است و غافل بودن از مسایل موجود در اصل بازار و بروز نبودن در آن موجب ضربه خوردن در بحث صنعت در مازندران شده است.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره اینکه نساجی مازندران می توانست همچنان استوار باشد ، گفت : مهم ترین و سر آغاز مشکلات نساجی مازندران بحث مالکیت آن است و باید تلاش کرد که ابتدا مشکل مالکیت آن حل و فصل گردد.
اسلامی به مسایل و مشکلات پیش روی کشاورزی و جنگلداری در مازندران اشاره کرد و افزود : باید به زراعت چوب بها داد،چون هم باعث ایجاد اشتغال و هم تامین کننده و خوراک اول صنایع چوب و کاغذ است .
استاندار مازندران با انتقاد از عمل کرد نظارتی برخی بانک ها گفت: متاستفانه برخی بانک ها نظارتی پس از اعطای تسهیلات بانکی به کارخانجات ندارند که این یک ضعف تلقی می شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه اسلامی است و باید ارش های نظام اسلامی در آن نهادینه و اجرایی شود ، افزود : در رابطه کارگر و کارفرما باید هم به کارگر و هم به کارفرما توجه داشت و این یک اصل است که باید فرهنگ سازی شود و نهایتا اینکه در این ارتباط باید هم نظارت و هم حمایت حکم فرما باشد.
استاندار مازندران با بیان اینکه نیاز به بهره وری بیشتر و نرخ بازده بالاتری از کار در بین کارگران داریم ، گفت : چرخ تولید باید با مساعدت و مشاوره های فنی و تکنیکی حرکت کند.
اسلامی با اشاره به اینکه ابتدا باید تمرکز بر حفظ اشتغال موجود باشد ، افزود : باید با حمایت و پشتکار میزان اشتغال موجود حفظ شود و بعد تمرکز برای افزایش اشتغال داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در مازندران بر اهمیت اشتغال روستایی تاکید کرد و گفت : حمایت و توجه به کشاورزی و اشتغال روستایی باید در اولویت قرار گیرد.
در این نشست نصرالله دریابیگی دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران و تعدادی از مدیران و نمایندگان تشکلهای کارگری به بیان نظرات و دیدگاه های خود و مشکلات جامعه کارگری پرداختند .
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر