کد خبر: 34975
A

طرح تعاون روستا 120 هزار میلیارد ریال اعتبار دارد

عضو شورای سیاستگذاری و اتاق فکر طرح ملی روستا تعاون گفت: اجرای طرح تعاون روستا در کشور حدود 120 هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که 50 درصد آن از محل منابع صندوق توسعه ملی و 50 درصد دیگر از منابع بانک ها تامین می شود.

طرح تعاون روستا 120 هزار میلیارد ریال اعتبار دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدحسین پاپلی یزدی سه شنبه شب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان شمالی اظهار کرد: امید می رود با این میزان اعتبار بتوانیم اقدامات خوبی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم توجه خاصی به توسعه روستاها شده است گفت: زیرساخت های قانونی در این باره در برنامه ششم دیده شده و دولت هم مصوبات قانونی را اجرایی می کند.
عضو شورای سیاستگذاری و اتاق فکر طرح ملی روستا تعاون اظهار کرد: یکی از برنامه ها برای توسعه روستاها، طرح 'روستا تعاون' است که توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگیری می شود.
پاپلی یزدی با بیان اینکه یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی معادل حدود 60 هزار میلیارد ریال به این طرح تزریق می شود خاطرنشان کرد: معادل این رقم توسط بانک ها تامین می شود و امید می رود با این 120 هزار میلیارد ریال شاهد تحول در روستاها باشیم.
وی گفت: سهم خراسان شمالی از این منابع، تامین حدود چهار هزار میلیارد ریال است که نیمی از آن از صندوق توسعه ملی و نیمی نیز از منابع بانک ها تامین می شود.
عضو شورای سیاستگذاری و اتاق فکر طرح ملی روستا تعاون افزود: خراسان شمالی برای توسعه روستایی مستعد است و ظرفیت های خوبی در این باره دارد و شرایط خاک و شرایط آب و هوای مناسب کمک می کند تا توسعه روستاها محقق و گامی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر برداشته شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر