کد خبر: 35303
A

استاندار اصفهان: بانک ها روند ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اصلاح کنند

استاندار اصفهان از بانک ها خواست تا روند خود را برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی این استان اصلاح کنند.

استاندار اصفهان: بانک ها روند ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اصلاح کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ' محسن مهرعلیزاده ' چهارشنبه شب در سی و سومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان تصریح کرد: برخی بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی محافظه کاری می کنند.
وی با بیان اینکه بانک ها باید نقش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی و این مقطع تاریخی بخوبی ایفا کنند، تاکید کرد: بانک ها باید رویه خود را در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اصلاح کنند و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دقت و همکاری بیشتری داشته باشند.
استاندار اصفهان، توسعه و پیشگام بودن این استان برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را از اهداف مدیریت استان بیان کرد و افزود: اصفهان از ظرفیت های زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برخوردار است و می تواند به عنوان پایلوت دیگر استانهای کشور در زمینه تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی عمل کند.
به گزارش ایرنا، 10 درصد از صنایع بزرگ کشور در استان اصفهان است و 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد صنایع ساختمانی و سنگ ،25 درصد فرآورده های نفتی کشور در این استان تولید می شود.
استان اصفهان دارای 9 هزار و 300 واحد صنعتی است.
همچنین 34 بانک و موسسه مالی و اعتباری و قرض الحسنه با یکهزار و 517 شعبه در استان اصفهان فعالیت دارند.

** زمینه واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش خصوصی فراهم شود


استاندار اصفهان همچنین به طرح های عمرانی نیمه تمام در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: تکمیل همه این طرح ها توسط بخش دولتی مقدور نیست و مدیران دستگاه های اجرایی استان و فرمانداران باید هر چه سریع تر، وضعیت این طرح ها را مشخص و زمینه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی را فراهم کنند.
' نعمت الله اکبری ' رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان نیز با اشاره به برگزاری ۳۲ جلسه اصلی و بیش از ۷۰ جلسه کمیته های این ستاد گفت: برش استانی سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در سطح هر دستگاه اجرایی و اداری استان مشخص شده است و اختصاص اعتبارات پروژه های تعریف شده حاصل از این برش ها در اولویت می باشند.
در این جلسه برش های عملیاتی سیاست های اقتصاد مقاومتی در سطح ۱۰ دستگاه اجرایی استان اصفهان ارائه و بررسی شد.
براساس اخبار آشیوی ایرنا، سی و دومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان 18 مهر امسال به ریاست رسول زرگرپور استاندار سابق این استان برگزار شد و درباره مصوبه‌ هیأت وزیران در خصوص تکالیف دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌ بهبود شاخص کسب و کار بحث و تبادل نظر شده بود.
همچنین در این جلسه، طرح توسعه‌ فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مورد بررسی قرار گرفته بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر