کد خبر: 35334
A

بهره برداری ورزشگاه پنج هزارنفری گرمسار با حضور وزیر ورزش و جوانان

مرحله اول ورزشگاه پنج هزار نفری گرمسار عصر روز پنجشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری ورزشگاه پنج هزارنفری گرمسار با حضور وزیر ورزش و جوانان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در سفر یکروزه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به شهرستان گرمسار استان سمنان، علاوه بر افتتاح این ورزشگاه، 6 باب خانه ورزش روستایی هم به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در حاشیه بهره برداری این طرح ورزشی در گفت و گو با ایرنا افزود : ورزشگاه پنج هزار نفری گرمسار، در 12 هزار هکتار مساحت با 15 هزارمترمربع زیربنا در مرحله اول و با صرف 70 میلیارد ریال اعتبار با انجام محوطه‌سازی، نصب صندلی و چمن تکمیل شده است.
پیشرفت فیزیکی این ورزشگاه ۶۵ درصد اعلام شد.
فرزاد فتاحی سال آغاز ساخت این ورزشگاه را 1388 ذکر کرد و گفت : مرحله اول این ورزشگاه با ظرفیت یکهزار نفر تماشاگر شامل زمین چمن، پیست دو و میدانی، نورافکن، رختکن و سکوی تماشاگران است و در مرحله دوم ظرفیت تماشاگران این ورزشگاه به پنج هزار نفر می‌رسد.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ورزشگاه گرمسار را 200 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اشاره به افتتاخ خانه ورزش در 6 روستای گرمسار در استان سمنان با 300 میلیون ریال اعتبار ، گفت : این خانه های ورزش در روستاهای ریکان، غیاث آباد، کردوان، چنداب، شورقاضی و احمد آباد به بهره برداری رسیده است.
فتاحی با اشاره به هم‌افزایی دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه ورزش در کشور از طریق تصویب قانون اختصاص 27 صدم درصد از یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به امر ورزش و جوانان، گفت: به این ترتیب اعتبار این اداره کل از 15 میلیارد ریال در سال‌های گذشته به 125 میلیارد ریال در سال 96 افزایش یافته و با اضافه‌شدن اعتبارات ملی، مجموع اعتبار این اداره کل برای امسال، با رشد 12 برابری، به رقمی حدود 180 میلیارد ریال می‌رسد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان مجموع طرح های نیمه‌تمام این اداره کل را بیش از 50 مورد ذکر و خاطرنشان کرد: تعدادی از این طرح ها فقط مصوبه دارد و عملیات اجرایی برای آن آغاز نشده، ولی اکنون 23 طرح در حال ساخت در استان وجود دارد که پیشرفت بیش از 10 درصد دارند و با این میزان اعتبار، پیش‌بینی می‌کنیم تمام این طرح‌ها تا پایان سال 1397 تکمیل شود.
مطرح‌ترین تیم فوتبال گرمسار تیم پیروزی این شهرستان است که در ۶ دوره گذشته در لیگ دسته سه کشور حضور داشته است.
37 هزار و 400 ورزشکار سازمان یافته در استان سمنان فعالیت دارند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر