کد خبر: 36807
A

برای هر مترمکعب آب مصرفی در شهرستان قرچک 900 تومان یارانه پرداخت می شود

تهران – ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هر مترمکعب آب شرب در شهرستان قرچک یک هزار و 500 تومان است گفت: دولت برای مصرف هر مترمکعب آب با پرداخت 900 تومان یارانه، از مشترکان این شهرستان 400 تومان دریافت می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد پرورش روز چهارشنبه در جلسه کارگروه عمرانی، زیربنایی و محیط زیست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که با حضور استاندار تهران در شهرستان قرچک برگزار شد، افزود: شهرستان قرچک دارای 97 هزار مشترک آب مصرفی است که برای تأمین آب این شهرستان 36 حلقه چاه با ظرفیت 40 هزار متر مکعب حفر شده است.
وی اظهار کرد: قرچک تنها شهرستان استان تهران است که برای تامین آب شرب مصرفی مردم، دستگاه آب شیرین کن دارد که این دستگاه در شبانه روز 10 هزار مترمکعب آب(حدود 120 لیتر در ثانیه) را تصفیه می کند.
به گفته وی، برای تولید هر لیتر آب شرب دراین شهرستان یک هزار و 500 تومان هزینه می شود که دولت خود بابت مصرف هرمترمکعب آب از مشترکان 400 تومان دریافت می کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، یکی از مهمترین طرح های استان در تأمین آب شرب قرچک را انتقال آب از سد ماملو اعلام و اظهار کرد: شهرستان قرچک 6 درصد از مساحت استان تهران را دارد ولی 8 درصد از حق آبه سد ماملو را با احداث 21 کیلومتر خط انتقال به خود اختصاص داده است.
پرورش بیان کرد: اجرای 14 کیلومتر خط انتقال آب سد ماملو به شهرستان قرچک در دستور کار این شرکت قرار دارد که تلاش می کنیم با تأمین منابع مالی، این پروژه ظرف مدت 9 ماه اجرا و به بهره برداری برسد.

* 36 واحد چرم قرچک به دلیل آلودگی محیط زیست تعطیل شدند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در این جلسه گفت: 36 واحد تولید چرم دام سنگین شهرستان قرچک به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و ایجاد آلودگی، تعطیل شدند.
محمدرضا مس فروش افزود : دراین واحدها 450 نفر مشغول کار هستند که باید برای رفع مشکلات زیست محیطی این واحدها چاره اندیشی شود.
مس فروش اظهار کرد: 9 واحد صنعتی راکد در شهرستان قرچک وجود دارد باید زمینه برای فعالیت و رونق مجدد این واحدها را فراهم کنیم.
استاندار تهران امروز - چهارشنبه - در ادامه سفرهای شهرستان خود، به شهرستان قرچک رفته است.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهدای شهرستان، شرکت در جلسات کاری و نشست با مدیران اجرایی و دیدار با مردم و نخبگان از جمله برنامه های سفر یک روزه استاندار تهران به شهرستان قرچک است.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر