کد خبر: 38552
A

معاون وزیر ارتباطات: بهبود ارتباط بانکی در بحران لازم است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ارزیابی زیرساخت‌های ارتباط بانکی در سرورهای اصلی و پشتیبان برای بهبود وضع کنونی در شرایط بحرانی از اولویت‌های ضروری است.

معاون وزیر ارتباطات: بهبود ارتباط بانکی در بحران لازم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش شنبه تارنمای سازمان فناوری اطلاعات ایران، «رسول سراییان» در جلسه «ارزیابی تاب‌آوری دستگاه‌های ارتباطی بانکی در زمان بحران» بر لزوم ایجاد مسیرهای ارتباطی جایگزین و پشتیبانی امن در زمان بحران و پس از بحران تاکید کرد.
وی که رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران است، مشکلات بانک‌ها برای ایجاد سرویس‌های ارتباطی در مواقع بحران را از قبیل هزینه بالای ایجاد مراکز پشتیبانی امن و همچنین نبود دستورالعمل واحد برای ایجاد این مراکز اعلام کرد و ادامه داد: بانک‌ها برای ایجاد مسیرهای ارتباطی پشتیبان نیازمندی‌های خود از سوی وزارت ارتباطات و اپراتورها را اعلام کنند.
سراییان ارتباط بانکی بین مراکز اصلی، پشتیبان و بازیابی (دی.آر) و لزوم برقراری ارتباط در شرایط بحرانی را از اولویت های مهم این بخش دانست و در ادامه افزود: بانک‌ها در بحث سیستم‌های ارتباطی باید امکانات و توانمندی‌های موجود و وضعیت مطلوب خود را به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال کنند و در مرحله بعدی برنامه‌ ریزی‌های خود درزمینهٔ ایجاد مراکز بازیابی و ظرفیت‌های در نظر گرفته‌ شده برای این مراکز را به ما اعلام کنند تا با جمع‌بندی این گزارش‌ها بتوان راهبرد‌های مشخص و متمرکزی برای ایجاد مراکز دی.آر از سوی بانک مرکزی برای چابک سازی و امنیت سرویس‌های ارتباطی تدوین شود.
به گفته وی، برای بررسی تاب‌آوری سیستم‌های ارتباطی بانکی و آماده بودن زیرساخت‌ها، باید مانورهایی با هدف بررسی ظرفیت‌ها و ماندگاری ارتباط بانکی و برآورد میزان آمادگی در شرایط اضطراری را برنامه‌ ریزی و اجرا کنیم.
جلسه ارزیابی تاب‌آوری دستگاه‌های ارتباطی بانکی در زمان بحران صبح امروز با هدف بررسی چالش‌ها، نیازمندی‌ها و توانمندی‌های سیستم‌های ارتباطی و زیرساخت‌های موجود بانک‌ها و همچنین ارائه راهکارها و پیشنهاد‌ها برای ارتقا، تداوم و بهبود سرویس‌دهی در شرایط بحرانی در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر