کد خبر: 39785
A

تخصیص 8 هکتار از اراضی ملی جنوب پایتخت برای نیروگاه خورشیدی تولید برق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری گفت: برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی تولید برق، 8 هکتار از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک قاشیه زرد به این امر اختصاص پیدا کرد.

تخصیص 8 هکتار از اراضی ملی جنوب پایتخت برای نیروگاه خورشیدی تولید برق
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری گفت: برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی تولید برق، 8 هکتار از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک قاشیه زرد به این امر اختصاص پیدا کرد.
 ضیاء نصرتی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه منطقه یاد شده از قابلیت مناسب و خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی برخوردار است، این اراضی برای ایجاد و راه اندازی نیروگاه خورشیدی برق در نظر گرفته شده که توان این نیروگاه پس از افتتاح 5 مگاوات می باشد.
وی استفاده از انرژی های نو همچون انرژی خورشیدی که جزو انرژی های تجدید پذیر می باشد را بسیار مفید و ارزشمند دانست و در این خصوص اظهار کرد: از آنجائی که منابع انرژی تجدید ناپذیر از قبیل ذغال سنگ، نفت و گاز رو به اتمام هستند و از طرفی استفاده از این منابع انرژی آلودگی های زیست محیطی فراوانی از جمله تولید کربن و گازهای گلخانه ای را به همراه دارند استفاده از انرژی های نو و پاک همچون انرژی خورشیدی از اهمیت بسزائی برخوردار است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری اضافه کرد: استفاده از این نوع انرژی ضمن کاهش مصرف فرآورده های نفتی و اشتعال زائی، مانع از افزایش میزان آلایندگی محیط زیست می شود.
نصرتی به مزیت های دیگر انرژی خورشیدی اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر مزیت هائی که در ارتباط با استفاده از این منابع انرژی گفته شد می توان به رایگان بودن و دسترسی آسان به عنوان مزیت های دیگر استفاده از این نوع انرژی نام برد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر