کد خبر: 40363
A
تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شیلات ایران و فروشگاه زنجیره‌ای رفاه منعقد شد؛

رئیس سازمان شیلات کشور: فروشگاه‌ زنجیره‌ای رفاه مکان مناسبی برای عرضه و برند سازی محصولات شیلاتی است/ مدیر عامل رفاه: در فروشگاه زنجیره‌ای ما مردم می‌تواند تجربه خرید متمایز با سایر مکان‌ها را تجربه کنند

فرشید گلزاده کرمانی مدیرعامل فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک این فروشگاه و سازمان شیلات گفت : در فروشگاه زنجیره‌ای ما مردم می‌تواند تجربه خرید متمایز با سایر مکان‌ها را تجربه کنند. اگرچه سیاست ما سرمایه‌گذاری مستقیم در تولید کالا نیست، اما با توجه به میزان تقاضای فراوان برای محصولات آبزی در دو سایت شمال و جنوب کشور برای پرورش ماهی در قفس سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم که ظرفیت هر کدام 5 هزار تن است و محصولات تولیدی در این سایت‌ها در فروشگاه زنجیره‌ای رفاه عرضه می‌شود.

رئیس سازمان شیلات کشور: فروشگاه‌ زنجیره‌ای رفاه مکان مناسبی برای عرضه و برند سازی محصولات  شیلاتی است/ مدیر عامل رفاه: در فروشگاه زنجیره‌ای ما مردم می‌تواند تجربه خرید متمایز با سایر مکان‌ها را تجربه کنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک این فروشگاه و سازمان شیلات در شعبه شیان فروشگاه رفاه برگزار شد. در این تفاهم نامه قرار است تولیدات صنایع شیلات کشور فرآوری و در اختیار فروشگاه زنجیره ای رفاه قرار گیرد. تا از امکانات این فروشگاه زنجیره ای در زمینه پخش، برند سازی و همچنین فروش الکترونیک استفاده شود. 

 

سید حسن صالحی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شیلات ایران و  فروشگاه زنجیره‌ای رفاه  گفت: در دهه‌های اخیر روند توسعه شیلات در کشورمان خوب بوده بطوریکه در این زمینه جایگاه مناسبی در دنیا ومنطقه بدست آورده‌ایم و جمهوری اسلامی ایران توانسته در مجامع علمی و  بین‌المللی در خصوص تولید آبزیان مطرح شود. 

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه در سال 96 بیش از یک میلیون 100 هزار تن محصولات آبزی در کشور تولید خواهد شد، گفت: که نزدیک به 500 هزار تن از این تولید از طریق آبزی‌پروری و 600 هزار تن از طریق صید بدست می‌آید. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اکنون در صید تن ماهیان جایگاه دوم را در بین 35 کشور جهان در اقیانوس هند را دارد و در بحث پرورش قزل‌آلا، میگو، ماهیان خاوریاری و پرورش ماهی در قفس ظرفیت‌هایی فراوانی در کشور وجود دارد. 

صالحی اظهار داشت: در زمینه مربوط به صادرات  محصولات شیلاتی ایران از جایگاه خوبی برخوردار است و در 4 سال اخیر در این زمینه روند رو به رشدی داشته‌ایم بطوریکه عملکرد 10 ماهه سال 1396 رشد 40 درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال 1395 را نشان می‌دهد. 

وی افزود: همچنین مقایسه میزان واردات محصولات شیلاتی به کشور در ده ماهه سال 1396 و 1395 حاکی از کاهش 25 درصدی است. 

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان داشت: امروز بخش تولید و توزیع با کمک یکدیگر می‌توانند امکاناتی را فراهم آورند تا غذای سالم به دست مردم برسد. 

صالحی با بیان اینکه امروزه نیازمردم نسبت به گذشته به محصولات آماده و فرآوری شده بیشتر است، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مکان مناسبی برای عرضه چنین محصولاتی بخصوص در زمینه محصولات شیلاتی به مردم هستند. 

در این نشست فرشید گلزاده کرمانی مدیرعامل یک فروشگاه زنجیره‌ای بیان داشت: در فروشگاه زنجیره‌ای ما مردم می‌تواند تجریه خرید متمایز با سایر مکان‌ها را تجربه کنند. 

وی افزود: اگرچه سیاست ما سرمایه‌گذاری مستقیم در تولید کالا نیست، اما با توجه به میزان تقاضای فراوان برای محصولات آبزی در دو سایت شمال و جنوب کشور برای پرورش ماهی در قفس سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم که ظرفیت هر کدام 5 هزار تن است و محصولات تولیدی در این سایت‌ها در فروشگاه زنجیره‌ای  رفاه  عرضه می‌شود. 

گلزاده کرمانی بیان داشت: فروشگاه زنجیره‌ای ما نه تنها توان عرضه 10 هزار تن محصولات آبزی تولیدی خودمان را دارد، بلکه این ظرفیت فراهم است که محصولات آبزی تولیدی سایر تولید‌کنندگان را هم عرضه کنیم. این تفاهم نامه این فرصت را به تولید کنندگان محصولات شیلاتی می دهد که از پخش زنجیره ایی و ظرفیت برند سازی رفاه استفاده کنند . بدین ترتیب از هزینه برند سازی برای آنها کم خواهد شد. از طرفی رفاه این فرصت را به تولید کنندگان می دهد که با برند رفاه در گستره وسیع تری محصولات خود را را معرفی کنند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای ما مکان مناسبی برای عرضه محصولات غذایی بخصوص در زمینه محصولات شیلاتی به مردم هستند این تفاهمنامه شرایط را برای عرضه محصولات شیلاتی فراهم می کند.

فرشید گل زاده کرمانی مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه در ادامه افزود :   فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه امروز به عنوان شرکت  با بازدهی فروش بالا معرفی شود و  رتبه اول بازدهی فروش را کسب کند، به این معنی که ماموفق شدیم با فروش بالاتر و مدیریت بهتر هزینه‌ها شرکتی با شاخص‌های بهتر اقتصادی بسازیم.

وی با بیان اینکه صنعت خرده فروشی ویتربن اقتصادی و تولید هر کشور است،افزود:یکی از شاخص های توسعه یافتگی اقتصاد کشورها میزان مدرن شدن صنعت خرده فروشی آنها است و به همین دلیل در کشورهای توسعه یافته همواره شرکت‌های فعال در صنعت خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در میان ١٠ شرکت برتر آنها جای دارند.

وی خاطر نشان کرد: در واقع شرکت های تولیدی زمانی می توانند در اقتصاد کشورها بزرگ شده و حتی پا به عرصه رقابت جهانی بگذارند که شبکه توزیع و فروش و بازاریابی به کمک آنها بیاید و به این ترتیب شبکه بهینه خرده فروشی کشور نیز رشد خواهد کرد به همین دلیل ما معتقدیم تفاهم نامه همکاری سازمان شیلات و رفاه این امکان را به صنعت شیلات می دهد که برند رفاه استفاده کرده و این صنعت را توسعه دهد. از طرفی دیگر مزایای فروش الکترونیکی از بستر رفاه یک فرصت خواهد بود. 

 

عکس_2018-02-19_18-33-34

 

عکس_2018-02-19_18-33-11

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر