کد خبر: 40696
A

عضو کمیسیون عمران مجلس: قیمت بلیت مترو باید ثابت بماند/ شرایط استفاده از مترو با توجه به معضل آلودگی هوا تسهیل شود

با بیان اینکه قیمت بلیت مترو در سال ۹۷ باید ثابت بماند، گفت:با توجه به معضل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت شرایط استفاده از مترو باید تسهیل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس: قیمت بلیت مترو باید ثابت بماند/ شرایط استفاده از مترو با توجه به معضل آلودگی هوا تسهیل شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ یوناتن بت کلیا با تاکید بر اینکه قیمت بلیت مترو در سال 97 باید ثابت بماند و افزایش نرخ نداشته باشد، گفت: بر اساس لایحه شورای شهر قیمت بلیت تک سفره مترو از ۸۰۰ تومان به هزار تومان، قیمت بلیت تک سفره حومه به تهران ۲ هزار تومان و تک سفره فرودگاه امام به تهران به ۱۰ هزار تومان افزایش یافت البته نرخ بلیت مترو هنوز در صحن به تصویب نرسیده و در دستور کار جلسه بعدی شورا قرار خواهد گرفت که انتظار داریم در این موضوع تجدید نظر شده و تا زمانی که مشکلات متعدد مترو رفع نشود نرخ بلیت مترو ثابت بماند و افزایش نداشته باشد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بلیت مترو می تواند انگیزه استفاده شهروندان از مترو را کاهش دهد، افزود: در حالی که با توجه به معضل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت شرایط استفاده از مترو باید تسهیل شود افزایش غیرمنطقی قیمت بلیت مترو کاهش استفاده شهروندان از مترو را به همراه خواهد داشت و به معضل آلودگی هوا دامن می زند از سویی فشار اقتصادی مضاعفی را به مردم تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه میزان افزایش نرخ بلیت مترو نباید نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: اگر قرار بر انجام تغییراتی در نرخ بلیط مترو باشد بهتر است این تصمیم گیری با شیب ملایم تری صورت گیرد که نارضایتی شهروندان را در پی نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اغلب استفاده کنندگان مترو از قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند، گفت: افزایش نرخ بلیت مترو تاثیرات روانی زیادی را بر اقشار آسیب پذیر جامعه به جا می گذارد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس دهم، ادامه داد: با تصمیمات غیرکارشناسانه زمینه روی آوردن شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی فراهم می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید برای توسعه حمل ونقل عمومی شهرداری را حمایت کند، افزود: توسعه و گسترش حمل ونقل عمومی نیازمند سرمایه گذاری کلان و حمایت جدی دولت را می طلبد./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر