کد خبر: 42439
A

هدف‌گذاری عربستان برای نفت ۱۰۰ دلاری

پس از اعلام کاهش ذخایر نفت آمریکا و بعد از این که منابع آگاه اعلام کردند که عربستان سعودی تمایل دارد قیمت‌های نفت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نزدیک شوند، قیمت بیش از دو درصد رشد کرد.

هدف‌گذاری عربستان برای نفت ۱۰۰ دلاری

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از رویترز، روز چهارشنبه پس از اعلام کاهش ذخایر انبارهای نفت آمریکا و پس از این که منابع آگاه اعلام کردند که عربستان سعودی تمایل دارد قیمت‌های نفت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نزدیک شوند، نرخ طلای سیاه بیش از ۲ درصد جهش کرد.

سه منبع آگاه در صنعت نفت اعلام کردند که عربستان سعودی به دنبال این است که قیمت هر بشکه نفت از ۸۰ دلار و حتی ۱۰۰ دلار فراتر رود. این نشانه‌ای از این است که حتی با نزدیک شدن به پایان توافق کاهش تولید اوپک، احتمالا عربستان به سطح تولید کاهش یافته خود، دست نخواهد زد.

تا ساعت ۲۳:۴۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، ۱.۵۴ دلار جهش کرد و به ۷۳.۱۲ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۶۳ دلار بالا رفت و به ۶۸.۱۵ دلار برای هر بشکه رسید. این شاخص نفتی امروز حتی رکورد ۶۸.۴۵ دلار را هم برای خود ثبت کرد که بالاترین میزان آن، از اواخر ۲۰۱۴ تا کنون است.

قیمت‌ها در حالی تقویت شد که طبق داده‌های اعلام شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، هفته گذشته با تقاضای بیشتر برای بنزین و تقطیرات نفتی، ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار افت کرد.

ذخایر انبارهای نفت آمریکا، این هفته به علت افت ۱.۳ میلیون بشکه در روز واردات خالص نفت خام، ۱.۱ میلیون بشکه کاهش یافت.

این درحالی است که با نزدیک شدن به تابستان، تقاضا برای بنزین بالا رفته است و صادرات نفت خام آمریکا هم دوباره به سوی ۲ میلیون بشکه در روز حرکت کرد و به ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز رسید.

یک دلیل دیگر تقویت قیمت‌ها به گفته تحلیل‌گر نفتی کامرزبانک، کارستن فریسچ این است که علی‌رغم این‌که قیمت‌های نفت بالاتر از ۷۰ دلار قرار دارد و عرضه بیش از حد در بازار هم از میان رفته است، با توجه به این که اعضای اوپک در جمعه این هفته در جده عربستان سعودی دیدار می‌کنند، هنوز مذاکره در مورد خروج از توافق کاهش تولید در دستور کار این اجلاس نیست.

همچنین سرمایه‌گذاران نگران هستند که با اختلال در عرضه نفت که ممکن است با بازگرداندن تحریم‌های ایران و افت شدید تولید ونزوئلا، تشدید شود، قیمت‌ها از این هم بالاتر بروند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر