کد خبر: 48243
A

قاضی‌زاده: شریعتمداری، صالحی و همتی برای بررسی بحران کاغذ مجددا به کمیسیون فرهنگی مجلس فراخوانده خواهند شد

عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ از فراخوانده شدن مجدد وزرای صنعت و اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به کمیسیون فرهنگی مجلس برای بررسی بحران کاغذ خبر داد.

قاضی‌زاده: شریعتمداری، صالحی و همتی برای بررسی بحران کاغذ مجددا به کمیسیون فرهنگی مجلس فراخوانده خواهند شد

به گزارش دیده بان ایران؛ سید احسان قاضی‌زاده  در خصوص مشکل تامین کاغذ در حوزه چاپ و نشر گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص انتظار می‌رفت که اقدامات بهتری انجام دهد؛ بنابراین وزرای صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کل بانک مرکزی به کمیسیون فرهنگی مجلس مجددا فراخوانده خواهند شد تا وضعیت کاغذ مشخص شد.

نماینده مردم فریمان، سرخس، بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون وضعیت کاغذ تا حدی بحرانی است که ممکن است بخشی از مطبوعات کشور ظرف ماه آینده توانایی چاپ نداشته باشند و منجر به تعطیلی بخشی از مطبوعات کشور به دلیل عدم توانایی تامین کاغذ مورد نیاز شود.

ارز دولتی به کاغذ داده‌اند ولی نظارتی بر آن نمی‌شود

وی ادامه داد: ارز دولتی به کاغذ تخصیص و واردات صورت می‌گیرد، ولی به دلیل فقدان نظارت بر واردکنندگان کاغذ، کاغذ مورد نیاز به دست مطبوعات و چاپخانه‌ها و ناشران نمی‌رسد.

مشکل نرسیدن کاغذ به دست مصرف‌کننده مشخص نیست

این نماینده مجلس در دوره دهم با تاکید بر اینکه مشکل اصلی در این خصوص نظارتی است، تصریح کرد: ارز دولتی با پیگیری‌های مستمر توسط بانک مرکزی تخصیص داده شد و با وجود حل کردن مشکل کمرگ و استاندارد، مشکل عدم رسیدن کاغذ مشخص نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه واردکننده کاغذ ارز دولتی را گرفته و واردات صورت گرفته ولی توزیع نمی‌شود، ادامه داد: وظیفه نمایندگان نظارت بر کشتی‌ها و مراکز توزیع نیست بلکه نمایندگان صنعت و معدن، سازمان تنطیمات قیمت کالا و تعزیرات حکومتی است.

احتکار صورت می‌گیرد

قاضی زاده گفت: باید دانست که مشکل، توزیع کنندگان خرد نیستند بلکه مشکل واردکنندگان اصلی هستند که متاسفانه توزیع به شکل مطلوب انجام نشده و احتکار صورت می‌گیرد و متاسفانه نظارت وجود ندارد.

عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ خاطرنشان کرد: نسبت به مطبوعات کشور نیز انتقاد وجود دارد که چرا این مطالب رسانه‌ای نمی‌شود و از جانب آنها در این خصوص مطلبی چاپ نمی‌شود، بنابراین لازم است هرچه سریعتر در این خصوص نظارت از جانب دستگاه‌های ذی‌صلاح صورت گیرد./ خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر