کد خبر: 50238
A
عضو فراکسیون امید مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:

ناکارآمدی وزارت صنعت در کنترل بازار و عدم کمک به تولید، کل بدنه اقتصادی و معیشتی کشور را دچار بحران کرده است/ با عملکرد ضعیف وزارت صنعت که بازتاب آن ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت است، راهی جز استیضاح در صحن علنی وجود ندارد

علیم یار محمدی نماینده اصلاح طلب مجلس و عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه حوزه مهم از این وزارتخانه عملکرد قابل قبولی نداشته و ندارد. از این وزارتخانه انتظار بیشتری می رفت، متاسفانه ناکارآمدی این وزارتخانه در کنترل بازار و کمک به تولید و عرضه کالا کل بدنه اقتصادی و معیشتی کشور را دچار بحران کرده است. عدم کنترل و مدیریت بازار و در نتیجه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و احتکار کالا و عدم مدیریت صحیح بر تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی که منجر به تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید هزاران واحد صنعتی و کارگاه‌های صنفی تولیدی شده و نهایتاً باعث اخراج صدها هزار کارگر و مهندس گردیده است. این عوامل نشان از ناکارآمدی وزارت صنعت و معدن و تجارت دارد.

ناکارآمدی وزارت صنعت در کنترل بازار و عدم کمک به تولید، کل بدنه اقتصادی و معیشتی کشور را دچار بحران کرده است/  با عملکرد ضعیف وزارت صنعت که بازتاب آن ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت است، راهی جز استیضاح در صحن علنی وجود ندارد

دیده بان ایران: آشفتگی بازار، عدم نظارت بر قیمت ها، تضعیف تولید ملی، تعطیلی کارخانجات، کمبود اجناس ضروری، آشفتگی در بازار خودرو و .... از جمله مباحثی است که قریب به 80 تن از نمایندگان مجلس را بر آن داشته است که وزیر صنعت، معدن و تجارت را استیضاح کنند.

 

علیم یار محمدی نماینده اصلاح طلب مجلس و عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان در دو درخواست استیضاح خواستار استیضاح، محمد شریعتمداری شده اند به دیده بان ایران  گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه حوزه مهم از این وزارتخانه عملکرد قابل قبولی نداشته و ندارد. از این وزارتخانه انتظار بیشتری می رفت، متاسفانه ناکارآمدی این وزارتخانه در کنترل بازار و کمک به تولید و عرضه کالا کل بدنه اقتصادی و معیشتی کشور را دچار بحران کرده است. عدم کنترل و مدیریت بازار و در نتیجه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و احتکار کالا و عدم مدیریت صحیح بر تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی که منجر به تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید هزاران واحد صنعتی و کارگاه‌های صنفی تولیدی شده و نهایتاً باعث اخراج صدها هزار کارگر و مهندس گردیده است. این عوامل نشان از ناکارآمدی وزارت صنعت و معدن و تجارت دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: معتقدم تیم اقتصادی دولت تلاش خودش را  انجام می دهد اما مجلس بارها به دولت متذکر شده که وزرای اقتصادی برنامه ای برای مقابله با تحریم ها ندارند. این یک واقعیت است که وزارتخانه مهمی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت تا کنون هیچ برنامه خاصی برای مقابله با تحریم ها نداشته و اکنون نیز ندارد.

علیم یار محمدی خاطر نشان کرد: با برنامه و طرح هایی که آمریکا در دست اقدام دارد باید برای مقابله آمادگی داشته باشیم. اما  التهاب در بازار بسیار شدید است باید التهاب بازار را خواباند که مردم و جامعه بیشتر از این از نظر روح و روان تحت فشار قرار نگیرند. شرایط فعلی زیبنده جامعه ما نیست. دولت در تمام حوزه های سیاسی  مشاوران توانمندی دارد اما در حوزه اقتصادی با مشکلات متعددی روبرو هستیم. باید به جد آشفتگی بازار مقابله شود.  

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده همانطور که گفتم کافی نیست و با این اتفاقات هماهنگ نیست. به نظر من وزیر صنعت غافلگیر شده است عملکرد ایشان انتظار مجلس و جامعه را برآورده نکرده است. به طور شایسته پاسخگوی عملکرد زیر مجموعه خود در خصوص پیشفروش خودرو و کنترل بازار نبودند و کنترل وزارتخانه از دست ایشان خارج شده یعنی سیستم های نظارتی شان به خوبی عمل نکرده است.

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطر نشان کرد: با این کارنامه و عملکرد وزارت صنعت که بازتاب آن ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت است، راهی جز استیضاح در صحن علنی وجود ندارد.به بیان بهتر مجلس نمی تواند دوباره به این نحوه مدیریت بازار عرضه، تولید  و کنترل بازار اعتماد کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر