کد خبر: 50368
A
نایب رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفت و گو با دیده بان ایران:

وزارت صنعت توجه کافی به تولید کنندگان ندارد و واحدهای تولیدی با مشکل تامین مواد اولیه روبرو هستند/ وزیر صنعت در زمینه تقویت تولید ملی انتظارات تولیدکنندگان را برآورده نکرده است

ساداتی نژاد نماینده کاشان: دولت نظارت کافی بر بازار ندارد. آشفتگی های بازار عرضه و تقاضای کالا به خوبی نشان می دهد که نظارت بسیار ضعیفی بر بازار وجود دارد. از زمانی که مواد اولیه به بازار عرضه می شود تا زمانی که به کالا به مشتری ارائه می شود نظارتی بر بازار وجود ندارد.متاسفانه در بحث کالاهای پتروشیمی و عرضه آنها به بازار واسطه ها نقش آفرینی بسیار زیادی دارند. وزارت صنعت هیچ اقدامی برای حذف واسطه ها از بازار انجام نداده است یکی از دلایلی که بازار با نوسان قیمت مواد اولیه و کمبود آن روبروست عدم نظارت وزارت صنعت بر تامین مواد اولیه کارخانجات وعدم تلاش برای حذف واسطه ها و دلال های بازار پتروشیمی است.

وزارت صنعت توجه کافی به تولید کنندگان ندارد و واحدهای تولیدی با مشکل تامین مواد اولیه روبرو هستند/ وزیر صنعت در زمینه تقویت تولید ملی انتظارات تولیدکنندگان را برآورده نکرده است

دیده بان ایران: نمایندگان مجلس دهم در نظر دارند استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را درصحن علنی مجلس مطرح کنند. بیش از 80 تن از نمایندگان مجلس معتقدند مهم ترین دلایل استیضاح وزیر صنعت به وضعیت بازار و عدم کنترل قیمت ها باز می گردد   عدم کنترل بازار، رشد روز افزون قیمت کالا و خدمات، آشفتگی بازار عرضه و تقاضا، فساد رخ داده در تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت های بی نام و نشان و صوری، عدم انتشار لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی، فساد در خودرو سازی و در نظر گرفتن رانت برای خودرو سازان، عدم توجه به تولید ملی و..... مباحثی از این دست موضوع اصلی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت است. ساداتی نژاد عضو مجمع استان اصفهان می گوید: "عدم کنترل بازار و بی توجهی به ظرفیت های تولید ملی و داخلی مهم ترین دلیل استیضاح وزیر صنعت است"

 

 سید جواد ساداتی نژاد عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان ایران درخصوص عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است:

  من معتقدم دولت نظارت کافی بر بازار ندارد. آشفتگی های بازار عرضه و تقاضای کالا به خوبی نشان می دهد که نظارت بسیار ضعیفی بر بازار وجود دارد. از زمانی که مواد اولیه به بازار عرضه می شود تا زمانی که به کالا به مشتری ارائه می شود نظارتی بر بازار وجود ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت تولید در کشور گفت: متاسفانه در بحث کالاهای پتروشیمی و عرضه آنها به بازار واسطه ها نقش آفرینی بسیار زیادی دارند. وزارت صنعت هیچ اقدامی برای حذف واسطه ها از بازار انجام نداده است یکی از دلایلی که بازار با نوسان قیمت مواد اولیه و کمبود آن روبروست عدم نظارت وزارت صنعت بر تامین مواد اولیه کارخانجات وعدم تلاش برای حذف واسطه ها و دلال های بازار پتروشیمی است.

ساداتی نژاد گفت: بسیاری از تولید کنندگان مواد اولیه خود را از خارج از کشور با ارز 4200 تومانی سفارش داده اند اما متاسفانه این مواد اولیه در کمرگ باقی مانده و ترخیص نشده است. بهانه ایی هم که کمرگ برای برای ترخیص کالا می آورد پرداخت مابه تفاوت افزایش قیمت ارز است علی رغم دستور بانک مرکزی و دولت مدت هاست مواد اولیه در گمرک مانده و واحد های تولیدی بلاتکلیف هستند. وزیر صنعت به تولید کنندگان وعده حل شدن مشکل را می دهد اما چند ماه است این وعده عملی نشده است. وقتی کارخانجات و واحدهای تولیدی نتوانند مواد اولیه ای که خود خریداری کرده اند در اختیار داشته باشند حتما با مشکل عرضه کالا روبرو می شویم.  

 

نماینده کاشان در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه وزارت صنعت توجهی به تولید ندارد و واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. هیچ برنامه ای برای تقویت تولید ملی و کمک به صنایع در شرایط تحریم وجود ندارد. انتظار نمایندگان مجلس و جامعه این بود این وزارتخانه برنامه های جدی برای مقابله با تحریم ها داشته باشد اما متاسفانه برنامه جدی در این خصوص وجود ندارد. وزیر صنعت در زمینه تقویت تولید ملی انتظارت تولیدکنندگان را برآورده نکرده است

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر