کد خبر: 53045
A
علیرضا رحیمی در گفت و گو با دیده بان ایران:

شریعتمداری با توجه به سوابق مدیریتی و وزارتی به حوزه کارگری,صنعتی و اجتماعی اشراف کامل دارند/ شریعتمداری توانسته نمایندگان را اقناع کند

طبعا داشتن سابقه وزارت یک امتیاز مثبت برای گزینه پیشنهادی رئیس جمهور است برای نمایندگان داشتن سابقه وزارت اطمینان بخش است. آقای شریعتمداری با توجه به سوابق مدیریتی و وزارتی به حوزه کارگری,صنعتی و اجتماعی اشراف کامل دارند. مخصوصا در دولت یازدهم که مسئولیت سفرهای استانی رئیس جمهور با ایشان بود و این همراهی با رئیس جمهور باعث شد که نسبت به مشکلات مردم اشراف بیشتری پیدا کنند. این نماینده مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه ای که آقای شریعتمداری به مجلس ارائه نمودند در این وزارتخانه تحول ایجاد خواهد کرد. براساس این برنامه تنش هایی که بین بخش سلامت و درمان کشور با حوزه تامین اجتماعی وجود دارد به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

شریعتمداری با توجه به سوابق مدیریتی و وزارتی به حوزه کارگری,صنعتی و اجتماعی اشراف کامل دارند/  شریعتمداری توانسته نمایندگان را اقناع کند
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران رئیس جمهور هفته پیش چهار وزیر را برای کسب رای اعتماد به مجلس فرستادند؛ فرهاد دژپسند وزارت اقتصاد، رضا رحمانی وزارت صمت، اسلامی وزارت راه و محمد شریعتمداری با جابه جایی از وزارت صمت به عنوان وزیر یک وزارتخانه بزرگتر و مهم تر یعنی تعاون، کار، رفاه و تامین اجتماعی به مجلس معرفی شد. 

 

حال باید منتظر ماند و دید نمایندگان مجلس به کدام یک وزرای معرفی شده؛ اعتماد خواهند کرد.

 

علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص گزینه های پیشنهادی رئیس جمهور گفت:

 

از فردا هر چهار گزینه معرفی شده مورد بررسی قرار خواهند گرفت. نمایندگان نظرات خود را در خصوص چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهور ارائه خواهند کرد. انتظار داشتیم آقای رئیس جمهور در خصوص معرفی گزینه های پیشنهادی با نمایندگان مجلس همفکری بیشتری داشته باشند. 
 
علیرضا رحیمی در پاسخ به این سوال که نظر مجلس در خصوص شریعتمداری چگونه است گفت:
طبعا داشتن سابقه وزارت یک امتیاز مثبت برای گزینه پیشنهادی رئیس جمهور است برای نمایندگان داشتن سابقه وزارت اطمینان بخش است. آقای شریعتمداری با توجه به سوابق مدیریتی و وزارتی به حوزه کارگری,صنعتی و اجتماعی اشراف کامل دارند. مخصوصا در دولت یازدهم که مسئولیت سفرهای استانی رئیس جمهور با ایشان بود و این همراهی با رئیس جمهور باعث شد که نسبت به مشکلات مردم اشراف بیشتری پیدا کنند.

 

این نماینده مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه ای که آقای شریعتمداری به مجلس ارائه نمودند در این وزارتخانه تحول ایجاد خواهد کرد. براساس این برنامه تنش هایی که بین بخش سلامت و درمان کشور با حوزه تامین اجتماعی وجود دارد به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد. 

 

رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا  برخی منتقدان معتقدند عملکرد شریعتمداری در وزارت صمت در دوره یکساله اخیر نا مطلوب بوده است. گفت:

 

همگان به خوبی می دانند نمی شود  تمام مشکلات کشور را که ناشی از تحریم ها, نوسانات ارزی و سو مدیریت ها است را  متوجه صنعت و وزیر مربوطه آن کنیم.

 

 
این نماینده مجلس گفت: آقای شریعتمداری میراث دار سو مدیریت های قبلی در وزارت صنعت است. البته بخشی از تخریب ها بیش از هر چیز متوجه جایگاه اصلاح طلبان در دولت است. 

 

این نماینده مجلس افزود: حضور آقای شریعتمداری در فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف و توضیحات و دفاعیات ایشان توانست نمایندگان را اقناع کند.  

 

این نماینده مجلس افزود: برخی از نمایندگان تحت تاثیر فضای رسانه ای نظر مثبتی در خصوص ایشان نداشتند ولی وقتی بی واسطه توضیحات را از ایشان شنیدند نظرشان تغییر کرد.

 

 

عضو فراکسیون امید در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت صمت گفت:

 

آقای رحمانی برنامه هایشان را به مجلس ارائه دادند با توجه به اینکه ایشان سابقه نمایندگی مجلس و ریاست کمیسیون صنایع داشته اند تعامل خوبی با مجلس برقرار کرده اند. 

 

این نماینده مجلس درباره گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهر سازی گفت:

 

برنامه های آقای اسلامی خوب بوده اما برای  مجلس چهره شناخته شده ای محسوب نمی شود انتظار می رود ایشان در ساعت های باقیمانده در کمیسیون های مجلس حضور پیدا کرده و با نمایندگان گفت و گو کنند. 

 

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد گفت:

 

آقای دژپسند شناخت خوبی از حوزه اقتصاد کشور و مسائل پولی و بانکی دارد. برنامه مناسبی در خصوص خروج از رکود و گرانی ارائه کرده و با توجه به اینکه در طول ارائه برنامه ششم به عنوان نماینده دولت در مجلس حضور داشت چهره شناخته شده ای از نگاه نمایندگان مجلس است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر