کد خبر: 56256
A

پروانه مافی: موارد غیرضروری در بودجه 98 حذف شود

نماینده تهران با تاکید بر اینکه همه کسانی که در تصمیم گیری اختصاص بودجه در مجلس و دستگاه اجرایی نقش دارند، باید به مردم پاسخگو باشند، گفت: همه موارد غیر ضرور در بودجه 98 باید کنار رفته و رفع مشکلات معیشتی مردم دراولویت باشد.

پروانه مافی: موارد غیرضروری در بودجه 98 حذف شود

به گزارش دیده بان ایران؛ پروانه مافی در همین ابطه افزود: در بررسی بودجه سال 98 به دلیل شرایط موجود، کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی، به لحاظ تدوین بودجه و همچنین کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بسیار سخت خواهد بود و بسیار باید دقیق عمل کنند و افرادی که وارد کمیسیون تلفیق می شوند، تخصص لازم را در زمینه مسائل مالی، حسابداری و موضوع بودجه ریزی داشته باشند.
این نماینده مجلس ادامه داد: این مبلغی که به عنوان بودجه تویب می شود فقط باید برای موارد ضروری، معیشت، رفع تنگناها، پرداخت حقوق و رفع مسائل مردم مصرف شود؛ همه ردیف های غیر ضرور باید در این بودجه حذف شود و جایی برای دفاع از اختصاص بودجه به این ردیف ها وجود ندارد؛ لذا اگر بودجه بسته شود، باید افراد چه در مجلس و چه در سیستم اجرایی، پاسخگوی تصمیمات اتخاذ شده به مردم باشند.
این نماینده مجلس افزود: امسال باید معیشت مردم، حقوق بازنشستگان، فرهنگیان و همه کسانی که نسبت به سایرین از مشکلات بیشتری برخوردارند، در اولویت تخصیص بودجه قرارداده شوند. 
مافی در خصوص برخی لابی گری هایی که ممکن است برای تخصیص بودجه به حوزه های غیر ضروری صورت گیرد، گفت: شفاف سازی تنها راه جلوگیری از این مساله است، انتظار می رود رسانه ها حضور داشته باشند و ماده به ماده و ردیف به ردیف بودجه های لحاظ شده را به اطلاع مردم برسانند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر