کد خبر: 58261
A

عضو کمیسیون تلفیق مجلس: مالیات آستان قدس رضوی برای نوسازی مدارس اختصاص می یابد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون مقرر کردند آستان قدس رضوی، بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام به استثنای مواردی که به اذن ولی فقیه نیاز است، 20 هزار میلیارد جهت نوسازی مدارس روستایی اختصاص دهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس: مالیات آستان قدس رضوی برای نوسازی مدارس اختصاص می یابد

به گزارش دیده بان ایران؛ سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به جلسه عصر امروز- یکشنبه- کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: بخش الحاق به کل درآمدی لایحه بودجه 98در جلسه امروز در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور پیشنهادی برای واردات مواد اولیه، ماشین آلات، نهاده های کشاورزی، دارو و سموم دفع آفات نباتی بدون انتقال ارز در سال 98 دادیم که اجازه داده شود حداکثر تا سقف 4 درصد مالیات از این محل وصول شود و به تصویب کمیسیون تلفیق در راستای سیاست حمایتی از بخش کشاورزی باشد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: با توجه به مهجور ماندن بودجه فرهنگی در لایحه بودجه 98 بند الحاق به کل برای ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری، تعمیر، تجهیز و اداره مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های غیر از مراکز استان پیشنهادی شد که بر اساس آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد 10 درصد بهای بلیط اجراهای صحنه ای در تهران و کلانشهرها را اخذ و به حساب درآمد عمومی واریز کند به طوری که مبلغ 1500 میلیارد ریال از درآمد حاصله به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص خواهد یافت.
ذوالقدر یادآور شد: برای تدارک وسایل آموزش و پرورش رایگان نیز مقرر شد آستان قدس رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای موادی که اذن ولی فقیه دارند، نسبت به واریز مالیات خود به خزانه به رقم 20 هزار میلیارد جهت توسعه عدالت آموزشی، نوسازی، مقاوم سازی و خرید تجهیزات برای مدارس روستایی و مناطق محروم اقدام کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم با تحقق این بند در قانون بودجه 98 ضمن گسترش هرچه بیشتر عدالت آموزشی امنیت دانش آموزان که متأسفانه در بسیاری از مدارس به واسطه ایمن نبودن دچار مخاطره شد، تضمین شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر