کد خبر: 6880
A

حق‌ مسکن کارگران ۲ برابر شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از افزایش دو برابری حق مسکن کارگران مشمول قانون کار خبر داد و گفت: این حق مسکن از مهرماه امسال برای کارگران محاسبه و پرداخت می‎شود.

حق‌ مسکن کارگران ۲ برابر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «اسماعیل خلیلی» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند این افزایش اظهار کرد: بر اساس مصوبه سال93 شورای عالی کار، مقرر شد که حق مسکن کارگران از ۲۰ هزار به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد و قرار بر این بود که افزایش حق مسکن کارگران از ابتدای سال ۹۴ اعمال شود که زمینه آن مهیا نشد.

وی با تأکید بر روند پیگیری‌های انجام شده در این‌باره خاطرنشان کرد: در واقع، چون‌که افزایش ۲۰ هزار تومانی کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۹۴ اعمال نشد، این مصوبه مجدد در اواخر سال گذشته به تصویب شورای عالی کار رسید و مقرر شد محاسبه و اعمال شود.

این مسئول تصریح کرد: در نهایت موضوع این افزایش مجدداً در خردادماه امسال در شورای ملی سه جانبه‌گرایی که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و به تائید رسید، سرانجام حق مسکن کارگران از ۲۰ هزار به ۴۰ هزار تومان افزایش یافت و توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر رئیس‌جمهور به استان البرز اعلام شد.

خلیلی در خصوص نحوه پرداخت افزایش حق مسکن در فیش‌های حقوقی کارگران یادآور شد: این حق مسکن از مهرماه امسال برای کارگران محاسبه و پرداخت می‎شود.
 
منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر