کد خبر: 68949
A

نماینده مجلس: به جای توسعه صادرات شاهد احتکار و قاچاق معکوس کالا هستیم

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: افزایش قیمت ارز بهترین فرصت برای صادرات و کسب درآمدهای ارزی است اما نه‌تنها در این حوزه اقدامی صورت نگرفته، بلکه ما در این شرایط شاهد احتکار و قاچاق معکوس کالا هستیم.

نماینده مجلس: به جای توسعه صادرات شاهد احتکار و قاچاق معکوس کالا هستیم

به گزارش دیده بان ایران، سید راضی نوری نماینده مردم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت فعلی اقتصادی کشور گفت: به دنبال نوسانات قیمت ارز ما شاهد افزایش قیمت کالاها و حتی کالاهای تولید داخل بودیم که تولید آنها ارتباط چندانی هم با خارج و بحث قیمت ارز نداشت و نکته دیگر اینکه با وجود کاهش قیمت ارز در ماه‌های گذشته از حدود 16 هزار تومان به 12 هزار تومان، قیمت کالاها کاهش نیافت و همچنان شاهد گرانی این کالاها هستیم که این نتیجه عملکرد ضعیف دستگاه‌های نظارتی و از جمله سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی افزود: نکته دیگر اینکه در زمان افزایش قیمت ارز که الان ما با آن مواجه هستیم، بهترین فرصت برای توسعه صادرات و کسب درآمدهای ارزی است که به این موضوع پرداخته نشده و ما شاهد پرداختن به بحث صادرات و تولید داخل نیستیم و نه تنها این امر محقق نشده، بلکه ما شاهد احتکارها و قاچاق معکوس کالا در این شرایط هستیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اختیاراتی که به خاطر شرایط خاص اقتصادی به رئیس جمهور داده شده است به ویژه تفویض اختیار رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در جریان تشکیل شورای اقتصادی سران قوای سه گانه دیگر بهانه‌ای باقی نمانده و هیچ عذری پذیرفتنی نیست، کار باید به دست کسانی سپرده شود که لیاقت رسیدگی به اوضاع اقتصادی کشور و معیشت مردم را دارند.

نوری خاطرنشان کرد: در حوزه درآمدهای نفتی، درآمدهای حاصل از این بخش باید به عنوان پشتیبان استفاده و در صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی واریز شود و ما باید روی مواردی چون معادن، ترانزیت، گردشگری، کشاورزی و... متمرکز شویم و با تمرکز روی شرکت‌های دانش‌بنیان، موجب صادرات علم و دانش به کشورهای مختلف شویم.

وی افزود: تحولی در زندگی مردم به وجود نخواهد آمد مگر اینکه مسئولان امر به موضوع اقتصاد مقاومتی، معیشت مردم و استفاده از جوانان و... توجه داشته باشند و اقتصاد را به معنای واقعی کلمه به خود مردم واگذار کنند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ دولت نباید چشم طمع به درآمد صندوق توسعه ملی داشته باشد و باید از منابع این صندوق در مواقع ضروری و همچنین توسعه زیرساخت‌ها استفاده شود./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر