کد خبر: 75187
A

ناصر موسوی لارگانی: حداقل با 436 هزار میلیارد تومان می‌توان کشور را در سال آینده اداره کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: می‌توانیم با حذف برخی از بودجه‌های جاری که تاثیری در روند کار دولت و مجلس ندارد، میزان بودجه جاری کشور را کاهش دهیم؛ برای مثال برگزاری برخی از همایش‌های چندصد میلیونی در کشور لزومی ندارد. البته همایش‌های بین‌المللی مدنظرم نیست. پول هزینه‌های جاری غیرضرور را می‌توان صرف پروژه‌های عمرانی کرد.

ناصر موسوی لارگانی: حداقل با 436 هزار میلیارد تومان می‌توان کشور را در سال آینده اداره کرد

به گزارش دیده بان ایران؛  ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، در مورد میزان بودجه‌ای که می‌توان کشور را در سال آینده با آن اداره کرد، گفت: میزان بودجه مورد نیاز برای اداره  کشور در سال آینده بستگی به این دارد که چه میزان از بودجه را برای پروژه‌های عمرانی در نظر بگیریم. اگر بخواهیم روش کنونی دولت را ادامه دهیم، یعنی 90 درصد بودجه باید هزینه‌ای و جاری باشد و 10 درصد بودجه هم عمرانی، که در این شرایط با مبلغ بودجه سال 98 می‌توان کشور را در سال 99 اداره کرد.

 

او ادامه داد: بودجه سال 98، 436 هزار میلیارد تومان بود که با همین بودجه می‌توان کشور را در سال 99 اداره کرد. اما اگر برنامه‌ریزی برای پروژه‌های عمرانی باشد که بخشی از این پروژه‌ها میراثی شده است، به بودجه بیشتری نیاز داریم. برخی از پروژه‌های عمرانی حدود 30 سال است که در حال احداث است و هنوز به سرانجام نرسیده. پس اگر بخواهند برای این پروژه‌ها بودجه در نظر بگیرند، قطعاً با بودجه 436 هزار میلیاردی امکا‌ن‌پذیر نیست.

 

برگزاری برخی از همایش‌های چندصد میلیونی در کشور لزومی ندارد

 

این نماینده مجلس با انتقاد از هزینه‌های جاری غیرضرور تاکید کرد: ما می‌توانیم با حذف برخی از بودجه‌های جاری که تاثیری در روند کار دولت و مجلس ندارد، میزان بودجه جاری کشور را کاهش دهیم؛ برای مثال برگزاری برخی از همایش‌های چندصد میلیونی در کشور لزومی ندارد. البته همایش‌های بین‌المللی مدنظرم نیست. پول هزینه‌های جاری غیرضرور را می‌توان صرف پروژه‌های عمرانی کرد.

 

موسوی لارگانی در پایان گفت: در حال حاضر نفت نمی‌فروشیم، اما می‌توانیم بخشی از مازاد مصرف بنزین و گازوئیل را صادر کنیم و از این روش کسب درآمد کنیم. اگر بتوانیم روزانه 30 میلیون لیتر سوخت را روزانه صادر کنیم، درآمد خوبی برای ما می‌تواند داشته باشد. چرا باید اجازه دهیم که قاچاقچیان بنزین را به پاکستان بدهند در صورتی که می‌توانیم قراردادی برای صادرات بنزین امضا کنیم و بنزین صادر کنیم. در این شرایط می‌توانیم فروش نفت را جبران کنیم./اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر