کد خبر: 7746
A

طیب نیا: برجام یک توافق بین المللی است/ تحریم ها برگشت ناپدیرند

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را یک توافق بین المللی دانست و گفت: تحریم ها قابل برگشت نیست و دیوار تحریم ها فرو ریخته است.

طیب نیا: برجام یک توافق بین المللی است/  تحریم ها برگشت ناپدیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «علی طیب نیا» روز شنبه در همایش بیمه و توسعه در محل برج میلاد تاکید کرد: هر کشوری که تلاش کند تعهدات بین المللی خود را نقض کند، وجاهت خود را از دست می دهد و همراهی بین المللی را همراه خود نخواهد داشت.
وی افزود: ایران همه تعهدات بین المللی خود را در قبال برجام به صورت کامل و سریع انجام داده و مورد تایید محافل مستقل بین المللی قرار گرفته است.
طیب نیا تاکید کرد، انتظار این است طرف های مذاکره هم به طور کامل و سریع به تعهدات خود منطبق برجام عمل کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد،: هرگونه نقض عهد موجب می شود کشور ناقض وجاهت واعتبار خود را از دست دهد.
طیب نیا با یادآوری اینکه ایران در شرایط تحریم و در حالی که قیمت نفت یکی از شدیدترین کاهش ها را تجربه می کرد، توانست به رشد اقتصادی مثبت دست یابد، تورم را کاهش دهد و نوسان های ارز را از بین ببرد، گفت : ملت ایران این دستاوردها را از دست نمی دهد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی می گوید، محدودیت های تحریم در حال حذف شدن است و آثار آن را به وضوح می بینیم و شرکت های بزرگ در حال ورود به ایران هستند.

حذف مالیات بر ارزش افزوده صنعت بیمه


طیب نیا درباره حذف مالیات بر ارزش افزوده در صنعت بیمه نیز گفت: در اصلاحیه لایحه مالیات بر ارزش افزوده که تا یکماه آینده به مجلس ارسال می شود، صنعت بیمه همچون بانک ها و بازار سرمایه از مالیات برارزش افزوده معاف می شود.


ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر