کد خبر: 79683
A

کرونا گریبان بازار خودرو را گرفت/ خودروها بین ۳ تا ۲۰ میلیون ارزان شدند+جدول قیمت

بازار شب عید خودرو حالا ویژگی خاصی دارد، با خلوت شدن بیش از پیش بازار و کاهش شدید خرید و فروش،روند قیمت‌ها در بازار معکوس شد و حالا می‌توان از کاهش قیمت برخی خودروها را قابل توجه دانست.

کرونا گریبان بازار خودرو را گرفت/ خودروها بین ۳ تا ۲۰ میلیون ارزان شدند+جدول قیمت

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  با شروع بهمن موج تازه افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو از راه رسید و پیشروی قیمت‌ها به حدی سریع اتفاق افتاد که برخی مشتریان واقعی که قصد داشتند شب عید تقاضای خرید خود را وارد بازار کنند نیز ترجیح دادند صبر پیشه کنند. 

به نظر می رسد کرونا کم کم در بازار بی‌مشتری خودرو خودر را نشان می‌دهد چرا که در دومین روز هفته روند ریزش قیمت‌ها کمی سرعت گرفت و قیمت برخی خودروها بین ۳ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش یافت. 

چرا قیمت‌ها بالا رفت؟

اما دلیل تغییر روند بازار خودرو در سه ماه گذشته چه بود؟حسین اردوخانی، نایب رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه داران خودرو وقتی با این سئوال مواجه شد که دلیلی افزایش قیمت‌ها چیست؟ گفت: ما به شکل واقعی خودروساز نیستیم یعنی خودرویی وجود ندارد که تمام قطعات آن را ما بسازیم و مثلا همین پراید ۱۲ درصد قطعاتش وابسته به تولید کره جنوبی است. درنتیجه ما واقعا هنوز خودروساز نیستیم و همچنان به مونتاژ کاری ادامه می دهیم."

او افزود:"در مقابل از سوی دیگر خودروسازان با کاهش تولید روبرو بوده‌اند و همین امر سبب شده است نتوانند به تعهدات خود به درستی عمل کنند."

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو تا نیمه بهمن ماه ادامه داشت به گونه که تا آن زمان پراید به مرز ۶۵ میلیون تومان رسید. قیمت سراتو مونتاژ و پژو ۲۰۰۸ در آن زمان به ترتیب به ۳۹۰ و۴۲۶ میلیون تومان رسیده بود.

قیمت روز خودروها در جدول زیر آمده است:

۲۲۳۲۲۷

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر