کد خبر: 82850
A

ارزش سهام عدالت هر فرد چقدر است؟

مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به ارزش دو هزار و 397 هزار میلیاردریالی شرکت‌های حاضر در پورتفوی سهام عدالت اعلام کرد: هر یک میلیون تومان سهام عدالت تخصیص‌یافته به افراد، درحال‌حاضر دارای ارزشی به میزان حدود 9 میلیون تومان است.

ارزش سهام عدالت هر فرد چقدر است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مطابق گزارش سازمان خصوصی‌سازی در اسفندماه ۱۳۹۸، ارزش روز شرکت‌های حاضر در پورتفوی سهام عدالت بیش از ۲۳۹۷ هزار میلیارد ریال است. در بخش «پیوست» گزارش این مرکز پژوهشی با اشاره به اینکه از ۴۹ شرکت حاضر در پورتفوی سهام عدالت، ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیربورسی هستند.

در بخش دیگری از بخش «پیوست» گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره میزان سهام اختصاص‌یافته به هر فرد و ارزش فعلی آنها آمده است: «درخصوص میزان سهام تخصیصی به هر مشمول، در تصویب‌نامه مورخ ۳۰/۶/۱۳۸۷ ستاد مرکزی سهام عدالت، سهام قابل واگذاری به دارندگان سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون ریال تعیین شد و این تصویب‌نامه تنها مصوبه‌ای است که در آن میزان سهام قابل واگذاری به مشمولان تصریح شده و ملاک عمل قرار گرفته است.

بر این اساس، برای مشمولان دهک‌های اول و دوم درآمدی که از تخفیف ۵۰ درصدی در بهای سهام بهره‌مند هستند (حدود شش میلیون نفر)، مبلغ ۱۰ میلیون ریال و برای سایر مشمولان به‌ طور متوسط مبلغ پنج هزار و ۳۲۰ هزار ریال دارایی در سامانه سهام عدالت شناسایی شده است.

گفتنی است با توجه به افزایش حدود ۹ برابری ارزش پورتفوی سهام عدالت تا انتهای سال ۱۳۹۸، هر یک میلیون تومان سهام عدالت تخصیص‌یافته به افراد، درحال‌حاضر دارای ارزشی به میزان حدود ۹ میلیون تومان خواهد بود. درواقع، ارزش سهام شش میلیون نفری که در قالب دهک‌های اول و دوم درآمدی شناسایی شده‌اند، حدود ۹ میلیون تومان و برای سایر دهک‌ها حدود ۴٫۵ میلیون تومان خواهد بود»./ شرق

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر