کد خبر: 8860
A

یک آمار محرمانه از سامانه پیامکی

هواداران تیم ملی با عضویت در این سامانه، هر سال به طور متوسط «حدود 14میلیارد تومان» پول به تیم ملی تزریق می‌کنند.

یک آمار محرمانه از سامانه پیامکی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تا امروز اطلاعات دقیق‌تری در مورد جزئیات کار این سامانه وجود نداشت. حالا اما برای اولین بار گزارشی منتشر شده که ابعاد مختلف موضوع را روشن کرده است؛ جزئیاتی مثل اینکه بین یک‌ونیم تا سه میلیون نفر از این طریق از تیم ملی حمایت می‌کنند و رقم کمک آنها سالانه حدود 14 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.
 
 
در همین راستا «جامه بزرگ» مدیر خدمات ارزش افزوده شرکت فناپ، به روزنامه دنیای اقتصاد گفته است: « تعداد اعضای هواداران باشگاه ملی عدد ثابتی نیست. ما ایام جام‌جهانی 2014 یک عدد داشتیم و بعد از آن ریزش داشتیم و در ماه‌های اخیر و بعد از بردهای تیم ملی این عدد افزایش داشته است. ما یک سرویس نداریم و هفت، هشت سرویس داریم که بعضی‌ها عضو یکی از آنها و شاید همه باشند. اما بیشترین عضویت در حدود 3 میلیون نفر و در کمترین حالت یک میلیون و 700 هزار نفر بوده است. این آمار با توجه به رویدادهای تیم‌ملی در نوسان بوده است.» این مقام مسوول البته مدعی است همه مشترکین نمی‌توانند به تیم ملی سود برسانند که این مساله دلایل زیادی دارد: « خیلی از مشترکان که عضو این سیستم می‌شوند خط تلفن اعتباری دارند و در لحظه دریافت پیامک اعتبار کافی ندارند. یا گوشی آنها درلحظه دریافت خاموش است، یا در دسترس نیست یا بعضا مشکل ارسال پیام پیش می‌آید و بنابراین خالص دریافتی این عدد تبدیل می‌شود به 20 تا 30 درصد مبلغ اولیه و ریزش زیادی دارد.»
 
 
او در مورد نحوه تقسیم این درآمدها هم اینطور توضیح می‌دهد: «از این عدد 10 درصد را اپراتور مخابراتی به‌عنوان اپراتوری که این بستر را ایجاد کرده است برداشت می‌کند. باقی بین فدراسیون و شرکت ما به‌عنوان مجری تقسیم می‌شود که سهم عمده متعلق به فدراسیون است. البته یک کف درآمد هم برای فدراسیون تضمین کردیم که سالانه افزایش می‌یابد.» در مجموع اینطور به نظر می‌رسد که هواداران تیم ملی با عضویت در این سامانه، هر سال به طور متوسط حدود 14میلیارد تومان پول به تیم ملی تزریق می‌کنند.

منبع: بانک ورزش

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر