کد خبر: 95978
A

مهدی بستانچی و رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی بستانچی:زیرساخت‌ها متناسب با ظرفیت شهرک‌های صنعتی طراحی و اجرانشده است

مهدی بستانچی و رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی بستانچی گفت: بخش زیادی از بار اشتغال صنایع در کشور بر عهده صنایع کوچک و متوسط است و این صنایع به‌نوعی ضربه‌گیر تحریم‌ها هستند؛ اما این صنایع به دلیل خرد بودن از طرف تشکل‌ها و ارگان‌های مالی حمایت نمی‌شوند

مهدی بستانچی و رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی بستانچی:زیرساخت‌ها متناسب با ظرفیت شهرک‌های صنعتی طراحی و اجرانشده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی بستانچی و رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی بستانچی گفت: بخش زیادی از بار اشتغال صنایع در کشور بر عهده صنایع کوچک و متوسط است و این صنایع به‌نوعی ضربه‌گیر تحریم‌ها هستند؛ اما این صنایع به دلیل خرد بودن از طرف تشکل‌ها و ارگان‌های مالی حمایت نمی‌شوند و حتی منابع مادی و معنوی آن‌ها از سوی مسئولان حفظ نمی‌شود نمونه این موارد را می‌توان در ساختار شهرک‌های صنعتی دید در طراحی اولیه شهرک‌های صنعتی نه‌تنها در تهران بلکه در کل کشور اشتباهات بسیاری صورت گرفته است، در این شهرک‌ها متأسفانه زیرساخت‌ها متناسب با ظرفیت شهرک‌ها محاسبه، طراحی و اجرانشده و مسائل مختلفی در آنها موردتوجه قرار نگرفته است. به‌طور نمونه در طراحی شهرک‌های صنعتی، توجه نشده که بسته به تعداد افراد شاغل در واحدهای صنعتی و ظرفیت این واحدها، باید الزامات و قوانین متفاوتی در خصوص آنها اجرایی شود.

جدای از این مباحث حمایت از صنایع خرد وظیفه ملی است به‌طور مثال صنعت مطبوع کشور به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع کشور نیازمند حمایت‌های متعددی است. به‌هرحال کم‌توجهی به صنایع خرد به‌هیچ‌عنوان با شعار تولید ملی و جهش تولید همخوانی ندارد. تجهیز و تأمین نیازها و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی لغو قوانین دست و پاگیر، ارائه تسهیلات ویژه، ارائه مواد اولیه باقیمت منصفانه و باکیفیت ازجمله درخواست‌هایی است که تک‌تک تولیدکنندگان به دنبال اجرایی شدن آن‌ها هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر