کد خبر: 138880
A

دلیل روشن نشدن ظرفشویی بوش تعمیرات آن

برخی اوقات انتخاب یک سیکل نادرست برای ماشین ظرفشویی، می تواند باعث روشن نشدن آن باشد. برای رفع این مشکل به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا تنظیمات ماشین ظرفشویی شما قفل کودک و یا ویژگی دیگری مانند تأخیر در شروع سیکل شستشو را نداشته باشد.

دلیل روشن نشدن ظرفشویی بوش تعمیرات آن

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در این مقاله به صورت کامل با دلایل روشن نشدن ظرفشویی بوش آشنا یم شوید و راجب تعمیرات آن به شما توضیح می دهیم:

55555

 

برند بوش یکی از معتبرترین برندهای لوازم خانگی در سطح جهان است. از جمله لوازم خانگی که برند بوش با بهترین و با کیفیت‌ترین نحو ممکن روانۀ بازار می‌کند، ماشین ظرفشویی بوش است. اما گاهی اوقات به دلیل نقص فنی دستگاه و یا استفاده غیر استاندارد از آن، ماشین ظرفشویی بوش نیز دچار نقص فنی خواهد شد و نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش آشنا کنیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید. شما در این شرایط به نمایندگی تعمیرات بوش نیاز دارید تا تمامی مشکلات شما را برطرف سازند.

 

چرا ماشین ظرفشویی بوش روشن نمی شود؟

برای روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش، دلایل متعددی وجود دارند که ما در اینجا به مهم‌ترین این دلایل خواهیم پرداخت. این دلایل می‌توانند ریشه در مشکلات برق یا تنظیمات نادرست عملیاتی ماشین ظرفشویی بوش داشته باشند.در ابتدا برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش شما می توانید خودتان مطابق این آموزش به دنبال پیدا کردن ایراد باشید اما در نهایت در صورتی که کار تخصصی شد حتما از تعمیرکار حرفه ای استفاده کنید چون ممکن است با یک اشتباه خسارت های بیشتری به سیستم وارد شود.

 4444444444

دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش

1.قطع بودن برق دستگاه

همان طور که می‌دانید، مهم‌ترین و رایج ترین دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش تأمین نشدن برق مورد نیاز دستگاه است. به عبارت بهتر در نخستین گام باید برق دستگاه را چک کنید. پیش از عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش، وصل بودن برق و تأمین برق مورد نیاز دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

برای رفع این مشکل:

مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی بوش شما به برق وصل شده است.

در صورت وصل بودن سیم و دوشاخه دستگاه به برق شبکه، حالا از وجود جریان برق خانه اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز زیر سینک ظرفشویی را نیز بررسی کنید.

برای بررسی این که آیا برق خانه مشکل دارد یا خیر، به سراغ جعبه فیوز برق خانه بروید و فیوزهای آن را نیز چک کنید. 

  1. قفل نشدن درست درب دستگاه

یکی از دلایل دیگر روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش، قفل نشدن درب دستگاه است. چنان‌چه درب دستگاه ماشین ظرفشویی بوش به‌درستی بسته نشود، ماشین از نظر ایمنی و به دلیل پیشگیری از نشت آب ماشین ظرفشویی به بیرون از آن، روشن نخواهد شد. لذا پس از بستن درب دستگاه، سوئیچ داخل قفل درب، از روی کنترل پنل دستگاه سیگنال راه اندازی ظرفشویی را دریافت می‌کند و اجازه روشن شدن آن را می‌دهد. گاه ممکن است سوئیچ ماشین ظرفشویی بوش شکسته شده باشد که در این صورت نیز درب دستگاه اجازه روشن شدن آن را نمی‌دهد. برای بررسی شکسته شدن سوئیچ درب ماشین ظرفشویی از یک مولتی متر استفاده کنید. اگر عدد مقاومت مولتی متر، صفر باشد نشان می‌دهد که سوئیچ فوق معیوب است و باید عوض شود. 

  1. بروز اشکال در تنظیمات سیکل شستشوی ماشین ظرفشویی

برخی اوقات انتخاب یک سیکل نادرست برای ماشین ظرفشویی، می تواند باعث روشن نشدن آن باشد. برای رفع این مشکل به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا تنظیمات ماشین ظرفشویی شما قفل کودک و یا ویژگی دیگری مانند تأخیر در شروع سیکل شستشو را نداشته باشد. اگر قفل کودک یا تنظیمات دیگر ظرفشویی بوش فعال باشند، یک کد یا نماد بر روی صفحه نمایشگر دستگاه مشاهده خواهید کرد. اگر تنظیمات ماشین ظرفشویی را تأیید کنید، صفحه کنترل کارکرد درست آن را نمایش خواهد داد و در صورتی که برخی از دکمه های صفحه کنترل کار نکنند، باید صفحه کنترل عوض شود که این کار در حیطه متخصص مجرب ماشین ظرفشویی بوش می‌باشد. 

  1. عدم تأمین آب مورد نیاز دستگاه

جالب است بدانید که ماشین ظرفشویی بوش اگر آب مورد نیاز خود را دریافت نکند هم روشن نمی شود. لذا در زمان مواجهه با مشکل روشن نشدن دستگاه ماشین ظرفشویی بوش، روند تأمین آب دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهید. اگر برق ماشین ظرفشویی مورد خاصی نداشته باشد، باید بررسی کرد که آیا شیر کنترل ورود آب به کابین ماشین ظرفشویی هم درست کار می‌کند یا خیر. برای این منظور باید علاوه بر بررسی شیلنگ تأمین آب دستگاه از نظر لای خوردگی و مسدود نبودن، از ورود آب به داخل کابین ماشین ظرفشویی اطمینان داشته باشید.

گاه امکان دارد که شلنگ تأمین آب دستگاه سالم باشد و مشکل از شیر آب ورودی ماشین ظرفشویی باشد. شیر آب ورودی دارای یک دریچه کنترل است که اگر سوپاپ آن به درستی عمل نکند، باعث بسته ماندن شیر و عدم تأمین آب مورد نیاز برای شستشو می‌گردد. در صورت معیوب بودن دریچه آب ورودی ماشین ظرفشویی باید آن را عوض کنید. 

۵ شکستگی برخی از قطعات ماشین ظرفشویی بوش

اگر تمام مراحل بالا را امتحان کردید، اما ماشین ظرفشویی بوش شما همچنان روشن نشد، این امکان وجود دارد که تعدادی از قطعات دستگاه دچار نقص فنی شده باشند. برخی از این قطعات از این قرار هستند:

بروز عیب در فیوز حرارتی دستگاه

وظیفه فیوز حرارتی به این ترتیب است که جلو گرم شدن بیش از حد دستگاه را می‌گیرد و با بالا رفتن دمای ظرفشویی و گرم شدن بیش از حد آن، فیوز حرارتی می سوزد تا به خود دستگاه آسیب وارد نشود. اگر فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی بوش بسوزد، برق ماشین ظرفشویی قطع می شود و دستگاه هرگز روشن نخواهد شد. توجه داشته باشید که معیوب بودن فیوز حرارتی می تواند باعث سوختن آن شود که در این صورت باید فیوز حرارتی را عوض کنید.

معیوب بودن تایمر ماشین ظرفشویی بوش

تایمر توزیع برق، چندین عملکرد مربوط به ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کند. حال اگر تایمر ظرفشویی بوش معیوب شده باشد، در زمان روشن شدن ماشین ظرفشویی، برق دستگاه را تأمین خواهد کرد. برای برطرف کردن این مشکل باید تایمر معیوب دستگاه عوض شود. 

نقص در برد کنترل دستگاه

برد کنترل اصلی دستگاه، یک قطعۀ رایانه ای در داخل ماشین ظرفشویی است که کار تأمین برق اجزای دستگاه را بر عهده دارد. اگر برد کنترل دچار نقص شود، برق مورد نیاز برای راه اندازی ماشین ظرفشویی تأمین نخواهد شد؛ و در این صورت باید برد کنترل معیوب عوض شود.

تمامی مواردی که در این مقاله به شما اعلام شد مواردی هستند که ابتدا به سادگی می‌توانید آنها را به تنهایی و به سهولت انجام دهید و در غیر این صورت برای رفع هر یک از آنها حتماً باید از تعمیرکار مجرب ماشین های ظرفشویی بوش کمک بگیرید تا خسارتی بیش از آنچه که تاکنون متحمل شده‌اید، به شما وارد نشود. 

این مشکلات می تواند برای تمامی لوازم خانگی شما به وجود آید ولی بیشتر از همه معمولا یخچال ها و ساید بای ساید ها هتند که دچار این مشکلات می شوند و چون هزینه های به مراتب بالاتری دارند باید در تعممیر یخچال بوش به شدت دقت داشته باشید و از افراد حرفه ای برای این کار استفاده کنید.

با توجه به افزایش قیمت های لوازم خانگی شما با سرویس های دوره ای که برای انواع لوازم منزلتان انجام میدهید خیالتان از خرابی هر کدام از آنها راحت می شود و طول عمر این لوازم را به شدت افزایش می دهید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر