کد خبر: 138907
A

تعطیلات به کجا می روید؟ مالدیو یا گرجستان؟

مالدیو یکی از زیباترین مجمع الجزایر نزدیک اقیانوس آرام است که لقب بهشت استوایی را به خود اختصاص داده است. مالدیو در جنوب غربی هند واقع شده و یک جزیره در اقیانوس هند است. این مجمع الجزایر از 1192 جزیره مرجانی ساخته شده که مساحت خشکی های آن حدود 298 کیلومتر مربع است. از این تعداد جزیره تعداد 200 تای آن جزیره مسکونی بوده و 88 جزیره دیگر دارای اقامتگاه های توریستی برای گردشگران است.

تعطیلات به کجا می روید؟ مالدیو یا گرجستان؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مالدیو و گرجستان دو مقصد گردشگری پرطرفدار نه تنها در ایران بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان است که سالیانه افراد زیادی به آن ها سفر می کنند. با توجه به استقبال زیاد ایرانیان از این دو کشور نیز هر ساله آژانس های گردشگری بسیاری نسبت به برگزاری تور مالدیو و تور گرجستان اقدام می کنند. اگر برای سفر هنوز بین انتخاب این دو کشور زیبا شک دارید، با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با آن ها آشنا شویم.

با مالدیو بیشتر آشنا شویم

مالدیو یکی از زیباترین مجمع الجزایر نزدیک اقیانوس آرام است که لقب بهشت استوایی را به خود اختصاص داده است. مالدیو در جنوب غربی هند واقع شده و یک جزیره در اقیانوس هند است. این مجمع الجزایر از 1192 جزیره مرجانی ساخته شده که مساحت خشکی های آن حدود 298 کیلومتر مربع است. از این تعداد جزیره تعداد 200 تای آن جزیره مسکونی بوده و 88 جزیره دیگر دارای اقامتگاه های توریستی برای گردشگران است.

آب‌وهوای مالدیو

با توجه به نزدیک بودن این جزیره به اقیانوس هند و موقعیت جغرافیایی خاص آن، مالدیو آب و هوایی گرم و استوایی دارد. این جزیره را می توان جز جزیره های پر باران دانست. بنابراین ممکن است در طول سفر خود با باران های ناگهانی مواجه شوید.

جاذبه‌های گردشگری در مالدیو

برای سفر به مالدیو باید بدانید بازدید از چه جاذبه های گردشگری پیش روی شما قرار دارد. در ادامه با معروف ترین این جاذبه ها کمی بیشتر آشنا خواهیم شد.

موزه ملی ماله

یکی از جاذبه های گردشگری در مالدیو موزه ملی ماله است که در سال 1952 تاسیس شده است. این موزه در پارک سلطان واقع شده و در آن می توانید مجموعه ای ارزشمند از آثار قدیمی و عتیقه را ببینید.

ساحل فولاهادهو

بازدید از ساحل فولاهادهو یکی از برنامه های اصلی در برگزاری تور مالدیو است که توسط گردشگران با استقبال زیادی مواجه می شود. این ساحل تقریبا خالی از سکنه بوده و حدود 250 نفر بومی در آن زندگی می کنند. این ساحل گوشه از بهشت روی زمین است و شما را به دنیایی دیگر می برد.

22

ساحل مادهو

ساحل مادهو یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مالدیو جزیره، ساحل مادهو است که زیبایی آن در در سراسر مالدیو زبانزد خاص و عام است. در تورهای گردشگری معمولا یک روز تمام را برای بازدید از این جزیره خالی از سکنه اختصاص می دهند.

صخره‌های مرجانی

صخره های مرجانی یکی از زیباترین چشم اندازها در مالدیو است. در این منطقه گردشگری غارها و صخره های طاقی شکل و مرجان های نرم بسیار زیبایی وجود دارد. در این ساحل شما هم به صورت مبتدی و هم به صورت حرفه ای می توانید غواصی کنید.

با گرجستان آشنا شویم

گرجستان کشوری در اروپای شرقی و محل تلاقی اروپا و آسیا است. این کشور نسبتا کوچک بوده اما پوشش گیاهی و طبیعی بسیار زیبا و متنوع دارد. این کشور یکی از قطب های گردشگری در اروپای شرقی بوده و سالیانه افراد زیادی به آن سفر می کنند. تفلیس پایتخت گرجستان با خیابان های سنگی و معماری بسیار جالب یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان به شمار می رود. قدمت این شهر به قرن 5 میلادی باز می گردد.

آب‌وهوای گرجستان

گرجستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود از سمت غرب دارای آب و هوایی نیمه گرمسیری است. منطقه قفقاز بزرگ از نفوذ آب سرد به این کشور جلوگیری می کند. با توجه به همسایگی آن با دریای سیاه، آب و هوای شرجی نیز در برخی از کشورهای آن وجود دارد. اگر نسبت به نور شدید حساس هستید، حتما در تور گرجستان لباس مناسب بپوشید.

33

جاذبه‌های گردشگری گرجستان

در ادامه کمی بیشتر با جاذبه های گردشگری این کشور آشنا خواهیم شد.

قلعه ناریکالا

این قلعه قدیمی قدمتی تا قرن 4 میلادی دارد. در بخش پایینی آن یک کلیسای قدیمی نیز وجود دارد که هنوز برخی از بقایای آن باقی مانده است.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای رزرو هتل استقلال تهران

کوه قازبگی

اگر دوست دارید در حین سفر خود طبیعت گردی و کوه نوردی کنید، کوه قازبگی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در این کشور است. این کوه چشم انداز بسیار زیبایی داشته و بسیاری از کوهنوردان درجه سختی آن را به اندازه کوه هیمالیا می دانند.

شهر اوپلیستسیخه

یکی از جاذبه های گردشگری معروف در گرجستان این شهر سنگی قدیمی است که در دل صخره ها ساخته شده است. در ساخت این شهر می توانید ترکیب معماری مسیحی و غیر مسیحی را دیده و از تماشای سرداب ها، تونل ها و مکان هایی برای قربانی کردن های مذهبی لذت ببرید.

شهر قدیمی متسختا

یکی دیگر از شهرهای قدیمی موجود در گرجستان شهر قدیمی متسختا است که در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این شهر می توانید کلیساها، صومعه ها و قلعه های تاریخی قدیمی را دیده و سری به گذشتگان زده و در دنیای تاریخ گم شوید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر