کد خبر: 153478
A

معرفی مشاهیر ادبی ایران با زبان کودکان در "دیو و ماه پیشونی"

سریال دیو ماه پیشونی که زمینه ای فانتزی-کمدی دارد از معدود سریالهای مختص کودکان در شبکه خانگی است که جایی ویژه برای آموزه های فرهنگی باز کرده.

معرفی مشاهیر ادبی ایران با زبان کودکان در "دیو و ماه پیشونی"

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سریال دیو  ماه پیشونی که زمینه ای فانتزی-کمدی دارد از معدود سریالهای مختص کودکان در شبکه خانگی است که جایی ویژه برای آموزه های فرهنگی باز کرده است.

این سریال در کنار بازگو کردن داستان سفر خیالی ماه پیشونی و گذر از موانع متعدد، هرازگاه یادی هم می‌کند از مشاهیر ادبی ایران... 

از حکیم ابوالقاسم فردوسی خالق شاهنامه تا احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث شاعران معاصر و... به گونه های مختلف در سریال دیو و ماه پیشونی به کودکان معرفی میشوند تا زمینه‌ای گردد برای تأمل در آثار آنها. 

مهارت تیم تولید سریال و به خصوص تجربیات وافر صادق یاری مجری طرح و مهدی یاری تهیه‌کننده در شبکه خانگی در حمایت از حسین قناعت به عنوان کارگردانی علاقمند به ژانر کودک باعث شده سریالی خلق شود که در کنار فضای بصری رنگارنگ و جذاب برای کودک و نوجوان از نظر داستان پردازی برای کودک هم جذاب باشد. 

دیو و ماه پیشونی تیم بازیگری پرتعداد و توانمندی هم دارد و ازجمله افسانه  بایگان، رامین ناصر نصیر، ستایش موسوی، نگین معتضدی، رضا شفیعی جم، سیاوش چراغی پور، اصغر سمسارزاده، خشایار راد، رابعه اسکویی، میرطاهر مظلومی، بهراد خرازی، الهام جدی، عسل قرایی، احمدرضا اسعدی، الهه محمودی، آتش تقی پور، عباس محبوب و علی کاظمی و... که توانسته اند نقش‌های ریز و درشت سریال را به گونه ای کاملا خاطره ساز ایفا کنند. 

دیو و ماه پیشونی به کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی برادران یاری محصول سرورسانه پارسیان در پلتفرم‌های مختلف لنز، روبیکا، فیلمنت و فیلیمو عرضه شده...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر