کد خبر: 158506
A

روش های شستشویی پرده مخمل

پرده مخمل یکی از زیباترین و لوکس‌ترین پرده‌ها است که برای تزئین منازل استفاده می ‌شود. با توجه به گران بودن پارچه این پرده ها لازم است شستشو و لکه بری از آنها توسط مراکز خشکشویی که در این امر تبحر داشته و شستشوی آنها را با تضمین حفظ کیفیت پارچه اجام می دهند انجام شود

روش های شستشویی پرده مخمل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پرده مخمل یکی از زیباترین و لوکس‌ترین پرده‌ها است که برای تزئین منازل استفاده می ‌شود. با توجه به گران بودن پارچه این پرده ها لازم است شستشو و لکه بری از آنها توسط مراکز خشکشویی که در این امر تبحر داشته و شستشوی آنها را با تضمین حفظ کیفیت پارچه اجام می دهند انجام شود .

پارچه مخمل یکی از پرکاربردترین پارچه‌های استفاده شده در تزئینات داخلی است. ویژگی‌های این پارچه عبارتند از:

- نرمی: پارچه مخمل به دلیل بافت و نخ‌هایی که دارد، بسیار نرم و لطیف است.

- براقیت: مخمل بافتی شده از نخ‌های ابریشمی یا پنبه، براق و شیک است و به همین دلیل برای تزئینات شیک و گران‌قیمت استفاده می‌ شود.

- ظاهر لطیف: پارچه مخمل دارای ظاهری لطیف است که به دلیل بافت و نخ‌هایی که دارد، بسیار جذاب و زیبا است.

عدم نفوذ نور: پارچه مخمل به خوبی نور را نمی‌گذراند و به همین دلیل برای پرده‌ها و درب‌های اتاق‌هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارند، استفاده می ‌شود.

شستشویی پرده مخمل توسط خشکشویی 

 شستشوی پرده‌های مخملی به دلیل حساسیت آن‌ها نسبت به آب و شوینده‌های مختلف، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که پرده‌های مخملی را به شکل نادرستی شستشو دهید، ممکن است با آسیب هایی از جمله انقباض پارچه ، کشیده شدن پارچه و... روبرو شوند. همچنین، در صورتی که پرده‌های مخملی به درستی شسته نشوند، ممکن است رنگ آن‌ها از بین رفته یا دچار لکه شوند.

با توجه به این مسائل، بهتر است شستشوی پرده‌های مخملی را به مراکز خشکشویی سپرد تا توسط کارشناسان مجرب و با استفاده از تجهیزات مناسب شسته و خشک شوند. همچنین، با این روش، خطر از بین رفتن کیفیت و رنگ پرده‌های مخملی کاهش می ‌یابد و در نتیجه می‌توانید برای مدت بیشتری از آن‌ها استفاده کنید.

 شستشوی دستی پرده مخمل

برای شستشوی دستی پرده مخمل، نکات زیر را در نظر بگیرید:

1 - آماده کردن آب

 پرده مخمل را در آب خنک و به مدت چند دقیقه قرار دهید تا گرد و خاک روی آن حذف شود.

2- استفاده از مایع شوینده مناسب

 از مایع شوینده نرم کننده و بدون عطر و رنگ برای شستن پرده مخمل استفاده کنید. این نوع مایع شوینده ها بهترین گزینه برای شستن پرده‌های حساس و با بافت خاص هستند.

3 - شستشوی آرام

  پرده مخمل را با آب و مایع شوینده لطیف و با حرکات آرام و دقیق شستشو دهید. همچنین، تمامی نقاط پرده را به صورت یکنواخت و با توجه به بافت آن شستشو دهید.

4- آبکشی با آب تمیز

 پس از شستشو، پرده را با آب خالص و خنک بشویید تا مایع شوینده روی آن باقی نماند . سپس آن را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی از آن خارج شود.

5 - خشک کردن

 پرده مخمل را به هیچ عنوان نباید در خشک کن قرار داد. بهترین روش برای خشک کردن پرده مخمل، قرار دادن آن در محیطی خنک و خشک و بدون تماس با نور مستقیم آفتاب است. همچنین، برای اتو کردن پرده مخمل از اتو با دمای زیاد استفاده نکنید ، بهتر است آن را به صورت ملایم و با دمای کم اتو کنید.

توجه :  پرده مخمل را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید و از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. پرده را در جای خشک و بدون نور نگهدارید.

روش های شستشویی پرده مخمل

 شستشوی پرده مخمل توسط ماشین لباسشویی

 اکثر پرده‌های مخملی نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند ، زیرا ممکن است باعث خراشیده شدن، پرز گرفتن یا کاهش نرمی آن‌ها شود. اما اگر اطمینان دارید که پرده شما  قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد، مراعات کردن نکات زیر می ‌تواند مفید باشد:

1 - بررسی برچسب

 قبل از هر اقدامی برای شستشو ابتدا برچسب روی پرده را بررسی کنید تا ببینید آیا پرده قابل شستشو در ماشین لباسشویی است یا خیر.

2 - استفاده از حالت ظریف شستشو

در صورت اطمینان از قابلیت شستشوی پرده مخمل در ماشین لباسشویی، از چرخه ظریف و مایع شوینده نرم کننده استفاده کنید.

3 - جدا کردن هرگونه قطعات از پرده

 پیش از قرار دادن پرده در ماشین لباسشویی، هرگونه قطعات و متعلقات پرده را از آن جدا کنید.

4 - استفاده از حداکثر 2 تا 3 پرده در داخل درام دستگاه

حتماً تنها 2 تا 3 پرده مخمل را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

5 - انتخاب حرکت بدنه ماشین لباسشویی

 برای جلوگیری از شکسته شدن الیاف پرده، حرکت بدنه ماشین لباسشویی را به حالت حساس تر و کم چرخش تنظیم کنید.

6 - خشک کردن

همانند شستشو، خشک کردن پرده مخمل در ماشین لباسشویی نیز با مشکلاتی همراه است. بهتر است پرده را به هیچ عنوان در خشک کننده قرار ندهید و از خشک کردن توسط یک پارچه نخی بزرگ بدون پرز استفاده کنید و پرده را لای آن قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود .

بطور کلی ، شستشوی پارچه های حجیم ، نیاز به امکانات مناسب برای شستن و خشک کردن دارد که در زندگی آپارتمانی امروز و ماشین های لباسشویی خانگی معمولا موجود نیست . لذا برای شستشوی ایمن و با کیفیت پارچه های حجیم و ظریف بهترین گزینه ، خشکشویی است .

خدمات حرفه ای خشکشویی ، بصورت آنلاین در اکثر شهرهای بزرگ در دسترس هستند و در زمانی کوتاه ؛ شستشو ، خشکشویی و اتوکشی را انجام داده و در محل تحویل می دهند.

خشکشویی پرده ، خشکشویی لباس عروس ، خشکشویی لباس های گرانقیمت مجلسی و حتی خشکشویی فرش و موکت در منزل از خدماتی است که توسط خشکشویی های معتبر ارائه می شود .در تهران برای کسب اطلاعات بیشتر یا درخواست خدمات ، با خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید.   91092732 – 021

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر