کد خبر: 167412
A

انواع طرح‌ های شیک کابینت کلاسیک

طراحی داخلی یک خانه اهمیت زیادی دارد و کابینت‌ها به عنوان یکی از اجزای مهم آشپزخانه، نقش مهمی در زیبایی و استفاده بهینه از فضا ایفا می‌کنند.

انواع طرح‌ های شیک کابینت کلاسیک

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طراحی داخلی یک خانه اهمیت زیادی دارد و کابینت‌ها به عنوان یکی از اجزای مهم آشپزخانه، نقش مهمی در زیبایی و استفاده بهینه از فضا ایفا می‌کنند. یکی از انتخاب‌های محبوب در زمینه طراحی، کابینت کلاسیک است. در این مقاله به معرفی انواع طرح‌های شیک کابینت کلاسیک می‌پردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را برجسته می‌کنیم. به شما توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛ زیرا می‌تواند در گرفتن تصمیم بهتر به شما کمک کند.

کابینت کلاسیک

لازمه‌های طراحی کابینت کلاسیک

انواع مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک به دلیل پیچیدگی های سلطنتی و زیبایی خاص و گرم توسط بسیاری از افراد انتخاب می‌شوند. آن‌ها از جزئیات نمای کلاسیک، پایه‌های چوبی و دستگیره‌های آهنی استفاده می‌کنند که آن را به گزینه‌ای مناسب تبدیل کرده است.

پایه‌های چوبی

یکی از ویژگی‌های برجسته نواع کلاسیک، استفاده از پایه‌های چوبی است. این پایه‌ها باعث افزایش زیبایی و استحکام کابینت می‌شوند.

نمای کلاسیک

طراحی‌های خمیده، نقوش گل و برگ و جزئیات دقیق در نما، نظر هر بیننده‌ای را به این مدل کابینت آشپزخانه جلب می‌کند. به همین دلیل است که شما می‌توانید زندگی و روح را در این سبک از کار به خوبی حس کنید. جذابیت طرح‌های اجرا شده در این کار می‌تواند به حدی باشد که ساعت‌ها مشتاقانه به آن‌ها تماشا کنید و خسته نشوید.

دستگیره آهنی

در کابینت کلاسیک چوبی از دستگیره‌های آهنی استفاده می‌شود تا ظاهری منحصر‌به‌فرد ایجاد شود و زیبایی محیط آشپزخانه را دو برابر کند. البته اگر شما علاقه‌ای به چنین دستگیره‌هایی ندارید، می‌توانید مدل‌های مختلف دیگری که در بازار وجود دارد را خریداری کنید.

انواع مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان این کابینت‌ها را به چهار مدل مختلف تقسیم کرد که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خود را دارند و برای محیط‌ها و سلیقه‌های خاص طراحی شده‌اند.

کابینت کلاسیک چوبی

کابینت کلاسیک چوبی

کابینت‌های کلاسیک چوبی انتخابی شیک و زیبا برای فضای داخلی خانه هستند. در ساخت آن‌ها از چوب ام دی اف با کیفیت بالا استفاده شده و به دلیل ویژگی‌های خاص، نظر هر کسی را به خود جلب می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته مدل گفته شده، استفاده از پایه‌های چوبی مستحکم است که زیبایی کار را دو چندان می‌کند. همچنین، نمای کلاسیک که با خطوط خمیده، نقوش گل و برگ و جزئیات دقیق تزئین شده است، جلب توجه کرده و تماشاگران را شگفت‌زده می‌کند.

کابینت‌های کلاسیک چوبی به عنوان یکی از انتخاب‌های محبوب برای آشپزخانه‌ها و فضاهای مختلف داخلی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی زیبا و دوام چوب این کابینت‌ها باعث تبدیل آن‌ها به یک گزینه جذاب شده است.

به این نکته توجه داشته باشید، تنوع رنگی که می‌توان برای پوشش سطح چوب از آن استفاده کرد، بسیار زیاد است و شما می‌توانید با توجه به طراحی فضای مدنظر خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

کابینت کلاسیک روکش چوب

کابینت‌ کلاسیک روکش چوبی از دیگر گزینه‌های زیبا و شیک برای محیط‌های مختلف به حساب می‌آید. این مدل با استفاده از چوب باکیفیت و روکش چوبی ساخته می‌شوند. روکش چوبی به کابینت‌های کلاسیک زیبایی خاصی را اضافه می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که این روکش معمولا از چوب‌های باکیفیت مثل کریک یا دلچه تهیه می‌شود و به کابینت یک لمسه چوبی دلپذیر می‌دهد.

با اضافه شدن دستگیره‌های آهنی به این مدل کلاسیک، این اثر هنری تکمیل می‌شود و می‌تواند نظر هر مخاطبی را جلب کند. این دستگیره‌ها به کابینت، شکل و شمایلی منحصر‌به‌فرد می‌دهند، به شرط آن که با جزیئات نما هماهنگ باشند.

با توجه به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد کابینت‌های کلاسیک با روکش چوبی، این نوع کابینت‌ها انتخاب بسیار خوبی برای افرادی هستند که به دنبال یک طراحی داخلی شیک و دلپذیر هستند و همچنین قصد دارند از زیبایی و گرمایی چوب لذت ببرند.

کابینت کلاسیک ممبران

کابینت کلاسیک ممبران که به نام وکیوم یا پی وی سی نیز شناخته می‌شوند. به این موضوع توجه داشته باشید که بدنه بخش‌های مختلف این مدل‌ها از ام دی اف سفید بوده و قسمت درب‌ها با استفاده از ام دی اف بدون روکش و خام تولید می‌شوند. بعد از ساخت محصول با توجه به ابعاد مورد نیاز مشتری، درها به کارگاه منتقل می‌شود تا به وسیله دستگاه سی ان سی ابزار خورده، وکیوم شده و برای نصب در فضا مورد نظر سرهم شوند.

جالب است بدانید که جنس روکش درب‌ها از پلاستیک سخت بوده به همین دلیل مقاومت آن‌ها در برابر ضربات خارجی به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. شاید بتوان گفت اصلی‌ترین دلیلی که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از ممبران استفاده کنند، نقش‌های برجسته‌ای است که زیبایی کار نهایی را دو چندان می‌کند. بهترین نمونه های کابینت ممبران با سبک کلاسیک را از مجموعه کابینت سازان آرشام دکور مشاهده کنید.

کابینت کلاسیک رومی

کابینت‌های کلاسیک رومی از جمله انتخاب‌های زیبا و لوکس برای فضای داخلی خانه هستند. این مدل با ویژگی‌های خاص خود، طراحی شیک و زیبا، حس سلطنتی بودن را القا می‌کند.

این کابینت کلاسیک اولین بار توسط طراحان ایتالیایی تولید شد و معمولا از چوب با کیفیت بالا ساخته می‌شوند و دارای پایه‌های چوبی مستحکم هستند. وجود ستون‌هایی که شباهت زیادی به سازه‌های روم باستان دارد، جلوه و ابهت آن را دو چندان می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که بدنه مدل‌های رومی از ام دی اف است.

کابینت کلاسیک

برای نمایش شکوه و زیبایی هر چه بیشتر این کابینت‌ها، می‌توان از سنگ مصنوعی مثل کورین و کوارتز یا سنگ‌های طبیعی مثل مرمر و گرانیت استفاده کرد.

کابینت‌های رومی علاوه بر زیبایی فضای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند و این امکان را فراهم می‌کنند تا به راحتی تمام وسایل آشپزخانه را به بهترین شکل ممکن چیده و مرتب کنید. یک تفاوت عمده بین این سبک و سایر مدل‌های کلاسیک وجود دارد و آن استفاده از دستگیره‌های سرامیکی است که جلوه و زیبایی کابینت را دو چندان می‌کند.

جمع‌بندی

اگر شما به محیط‌های کلاسیک علاقه‌مند هستید و خانه خود را براساس آن‌ها طراحی می‌کنید؛ استفاده از کابینت کلاسیک می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد که زیبایی فضا را افزایش می‌دهد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد مدل‌های مختلف این کابینت‌ها در اختیار شما قرار دادیم تا براساس سلیقه و سبک دلخواه خود از بین آن‌ها بهترین انتخاب را انجام داده و محیطی آرام و دلنشین را برای خود ایجاد کنید.

مشاهده منبع این مقاله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر