کد خبر: 172781
A

جک سقفی چیست؟

همان طور که همه شما می دانید؛ سقف یکی از اصلی ترین قسمت های ساختمان ها به شمار می آید که به نوعی یک محافظت کننده محسوب می شود؛ برای آن که سقف ها بتوانند در پروژه های ساختمانی درست و ایمن نصب شوند نیاز به نگهدارنده هایی دارند که به آن ها جک سقفی گفته می شود.

جک سقفی چیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همان طور که همه شما می دانید؛ سقف یکی از اصلی ترین قسمت های ساختمان ها به شمار می آید که به نوعی یک محافظت کننده محسوب می شود؛ برای آن که سقف ها بتوانند در پروژه های ساختمانی درست و ایمن نصب شوند نیاز به نگهدارنده هایی دارند که به آن ها جک سقفی گفته می شود.

آیا می دانید جک سقفی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ جک سقفی همان طور که گفتیم و از نامش هم مشخص است نوعی نگهدارنده سقف به شمار می آید  که به صورت موقت مورد استفاده قرار می گیرد و بعد از ثابت شدن سقف و محکم شدن بتون های آن برداشته می شود.

جک سقفی چیست؟

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و رونق گرفتن ساخت و ساز، برای سقف ساختمان ها از متریال های مختلفی استفاده می شود و در اصل سقف ها در نمونه های مختلف اجرا می شوند؛ فرقی ندارد که برای ساختمان ها از چه سقف هایی استفاده می شود به هر حال برای آن که مقاومت و پایداری سقف افزایش پیدا کند و سر جای خود ثابت شود نیاز به استفاده از یک نگهدارنده به نام جک سقفی است.

جک سقفی ابزاری پر کاربرد و مهم در صنعت ساختمان سازی به شمار می آید که در زمان اجرای پروژه ها به عنوان یک تکیه گاه به جهت نگه داشتن دیوارها و جلوگیری از ریزش سقف مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع مختلفی به تولید می رسد و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد.

1

معرفی انواع جک سقفی

در عنوان قبل هم به این موضوع اشاره کردیم که سقف ها مدل های مختلفی دارند و مطابق با همین موضوع هر برای ثابت نگه داشتن هر کدام از آن ها از یک جک سقفی مخصوص استفاده می شود که می توان انواع جک سقفی را در موارد زیر دسته بندی کرد.

  1. جک سقفی بدون صلیب: ساده ترین جک های سقفی ساختمانی متعلق به جک های بدون صلیب هستند که قادر به استفاده در سقف های بتنی می باشند.
  2. جک سقفی صلیب ثابت: این نوع جک سقفی همان طور که از اسم آن می توان فهمید ثابت است و هیچ گونه حرکت یا انعطافی ندارد؛ به همین منظور از آن تنها در پروژه های خاصی استفاده می کنند.
  3. جک سقفی U شکل: جک سقفی U شکل به جک عراقی معروف است و بیشتر هم در عراق مورد استفاده قرار می گیرد که کاربردهای متنوعی دارد و از ویژگی های خوب آن این است که امکان تنظیم ارتفاع در آن وجود دارد و کار ساختمان سازی را برای پیمانکاران راحت تر می کند.
  4. جک سقفی T شکل: جک سقفی T شکل که به آن جک چرخشی نیز می گویند نسبت به سایر محصولات مشابه بار کمتری را تحمل می کند و چرخشی است و بیشتر هم برای نصب سقف های فومی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

2

مزایا و معایب جک سقفی چیست؟

 

جک های سقفی مانند هر ابزار دیگری از نقاط قوت و نقاط ضعفی برخوردار هستند که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • افزایش سرعت ساختمان سازی
  • وزن سبک
  • چند بار مصرف
  • تنوع در اندازه و سایز
  • امکان تنظیم ارتفاع
  • طول عمر بالا
  • طراحی ویژه
  • هزینه های بالا
  • مقاومت پایین به علت داشتن ضریب لاغری بالا
  • دشوار بودن نصب جک سقفی

جک سقفی چه کاربردهایی دارد؟

 

جک های سقفی از اجزاء مختلفی همچون نری، مادگی و رزوه به تولید می رسند که هدف اصلی تولید آن ها نگهداری سقف های مختلف برای ثابت شدنشان می باشد؛ این نوع جک ها از اصلی ترین ابزارها در صنعت ساختمان سازی به شمار می آیند که بدون استفاده از آن ها ساختمان ها هیچ ایمنی ای ندارند.

کفراژبندی سقف ها و تحمل بار آن ها تا پایان کار از جمله مهم ترین کاربردهای جک سقفی می باشد و به هر میزان که سطح کیفی آن ها بالاتر باشد کیفیت نهایی کار افزایش می یابد و سقف ساختمان ها ایمنی بالاتری دارند.

Capture

جک سقفی در اصفهان

 

باز هم می گوییم که جک سقفی یکی از مهم ترین ابزارها در صنعت ساخت و ساز است که مقاومت سقف و دیوارها را بالا می برد و آن ها را ثابت نگه می دارد؛ اگر در اصفهان سکونت دارید و می خواهید پروژه های ساختمانی راه اندازی کنید، مسلما به جک سقفی احتیاج پیدا می کنید و بهترین فروشگاهی که از آن می توانید جک سقفی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید، فروشگاه تجهیزات ساختمانی ناصری است.

ما در این تولیدی برای آن که هزینه پروژه های ساختمانی شما به حداقل برسد بهترین جک های سقفی را تولید می کنیم و آن ها را بدون واسطه در هر جایی از اصفهان که هستید درب محل به شما تحویل می دهیم.

در صورتی که قصد خرید جک سقفی در اصفهان را دارید ما نیاز شما را در این زمینه به بهترین شکل رفع می کنیم و برای آن که بتوانید به راحتی به کارشناسان ما دسترسی داشته باشید لازم است که شماره تلفن های مشخص شده در همین صفحه را شماره گیری نمایید یا به طور حضوری به آدرس ما که در همین صفحه برایتان درج شده است مراجعه کنید.

 

در آخر

 

جک های ساختمانی یا جک های سقفی از جمله اصلی ترین و کارآمدترین تجهیزات در پروژه های ساختمانی به شمار می آیند که مسئولیت آن ها نگه داشتن سقف ها به صورت ثابت تا زمان اتمام پروژه می باشد؛ این نگهدارنده های سقفی در انواع مختلفی به تولید می رسند که هر کدام از آن ها برای یک نوع سقف مورد استفاده قرار می گیرند و ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند.

زمانی که قصد خرید این نوع نگهدارنده ها را دارید حتما آن ها را از یک تولیدی معتبر تهیه کنید تا خیالتان از کیفیت جک ها راحت باشد؛ فروشگاه تجهیزات ساختمانی ناصری معتبرترین فروشگاه در اصفهان است که بهترین و با کیفیت ترین جک های سقفی را به صورت ضمانت شده در اختیارتان قرار می دهد؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق پیوندهای ارتباطی زیر می توانید به ما دسترسی داشته باشید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر