کد خبر: 175769
A

چرا از ورق استیل برای ساخت لوازم آشپزخانه استفاده می شود؟!

لوازم خانگی و ظروف استیلی با زیبایی ساده‌ی خود، به آشپزخانه‌ها روح زندگی می‌بخشد و احساس مدرنیته و شیکی را در شما برای داشتن یک آشپزخانه باشکوه القا می کند. سطح صیقلی و آینه‌ای استیل در برخی لوازم خانگی حتی فضای آشپزخانه را بازتر می کند؛ اگر شما هم از لوازم استیلی در آشپزخانه خود استفاده می کنید پس حتما اهل دکورهای پیشرفته و دارای ذوق طراحی مدرن هستید. یک کتری استیلی که در حال جوش است در کنار یخچالی با بدنه استیل و خطوطی ساده و قابلمه استیلی که عطر غذا را در فضای آشپزخانه پر می کند؛ چیدمانی خیره کننده است که شما را سرشار از احساس شفافیت و تمیزی می کند. با این مقدمه همراه ما شوید تا ببینیم چرا از ورق استیل برای ساخت لوازم آشپزخانه استفاده می شود؟!

چرا از ورق استیل برای ساخت لوازم آشپزخانه استفاده می شود؟!

دیده بان ایران؛ لوازم خانگی و ظروف استیلی با زیبایی ساده‌ی خود، به آشپزخانه‌ها روح زندگی می‌بخشد و احساس مدرنیته و شیکی را در شما برای داشتن یک آشپزخانه باشکوه القا می کند. سطح صیقلی و آینه‌ای استیل در برخی لوازم خانگی حتی فضای آشپزخانه را بازتر می کند؛ اگر شما هم از لوازم استیلی در آشپزخانه خود استفاده می کنید پس حتما اهل دکورهای پیشرفته و دارای ذوق طراحی مدرن هستید. یک کتری استیلی که در حال جوش است در کنار یخچالی با بدنه استیل و خطوطی ساده و قابلمه استیلی که عطر غذا را در فضای آشپزخانه پر می کند؛ چیدمانی خیره کننده است که شما را سرشار از احساس شفافیت و تمیزی می کند. با این مقدمه همراه ما شوید تا ببینیم چرا از ورق استیل برای ساخت لوازم آشپزخانه استفاده می شود؟! 

قیمت ورق استیل

استنلس استیل؛ رایج ترین متریال برای ساخت لوازم خانگی آشپزخانه

استیل یکی از پرکاربردترین انواع فولاد استیل در صنایع مختلف است. این استیل دارای خصوصیاتی همچون مقاومت در برابر خوردگی، اکسیداسیون و اسیدها است که آن را برای استفاده در ساخت لوازم خانگی و اشپزخانه مناسب می‌کند. به عنوان مثال، از استیل گرید 304 برای تولید وسایل آشپزخانه مانند سینک، اجاق گاز، یخچال و مایکروویو استفاده می‌شود.

این استیل همچنین دارای ظاهری زیبا و ضدانعکاس است. از طرفی قیمت ورق استیل بسیار مقرون به صرفه است که در کنار مشخصاتی چون مقاومت در برابر خوردگی و اسیدها، ظاهر زیبا و خصوصیات بهداشتی‌ برای ساخت لوازم خانگی و آشپزخانه بیشترین کاربرد را دارد. 

از جمله دلایلی که باعث محبویت استفاده از استنلس استیل در صنایع آشپزخانه و لوازم خانگی شده است می‌توان موارد زیر را نام برد:

1. درخشش استیل هر آشپزخانه ای را باشکوه می کند

درخشندگی و سطح صیقلی استیل ویژگی‌های مهمی هستند که برای ساخت ظروف و لوازم آشپزخانه اهمیت زیادی دارند. ویژگی درخشندگی به این لوازم ظاهری زیبا و شکوهمند می‌بخشد که در زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه تأثیرگذار است. این ویژگی نه تنها در ظروف استیلی بلکه در تولید لوازم آشپزخانه متنوع مانند قاشق‌ها، چنگال‌ها و چاقوها نیز کاربرد دارد. 

 

سطح صیقلی استیل به شما یک آشپزخانه بهداشتی نیز هدیه می دهد. زیرا به راحتی قابل تمیز کردن است و با حذف آسان باکتری‌ها و آلاینده‌های مختلف، بهداشت کلی آشپزخانه حفظ می شود. 

2. استیل به نوسانات دمایی حساس نیست 

 استیل به عنوان یک جنس مقاوم در برابر حرارت و سرما نیز شناخته می‌شود. به همین دلیل ظروف و لوازم آشپزخانه استیلی در برابر نوسانات دمایی و شرایط محیطی مختلف بسیار مقاوم عمل می کنند. به علاوه این ویژگی، استیل را به یک جنس مناسب برای مواد غذایی تبدیل می‌کند، زیرا این مواد نقش مهمی در حفظ تازگی و کیفیت غذاها ایفا می‌کند.

 

قیمت ورق استیل

3. استیل بر طعم و مزه مواد غذایی تاثیر نمی گذارد

 

استیل به عنوان یک متریال فلزی، ویژگی‌های مقاومتی بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد که این ویژگی نه تنها باعث حفظ شکل و ظاهر مطلوب ظروف استیلی می‌شود، بلکه از لحاظ بهداشتی نیز بسیار مهم است.

ویژگی‌هایی چون مقاومت به اکسیداسیون و تشکیل رسوبات، نسبت به خوردگی و زنگ زدگی باعث می شود ظروف استیلی در طعم و مزه مواد غذایی تاثیری ایجاد نکند. به همین دلیل استیل به عنوان یک جنس مناسب برای تماس با مواد غذایی شناخته می شود. از این رو ظرف‌های استیلی انتخابی مناسب برای نگهداری مواد غذایی به صورت طولانی‌مدت است. 

4. خرید لوازم آشپزخانه بدون نیاز به تعویض های مکرر

 

استحکام بالای استیل، نیاز به تعویض مکرر ظروف و لوازم آشپزخانه را کاهش می دهد.  این قابلیت از هدررفت مواد اولیه و هزینه‌های مرتبط جلوگیری می کند. به همین دلیل، ظروف استیلی به عنوان یک گزینه عالی برای استفاده در آشپزخانه‌ها و صنایع غذایی محسوب می‌شوند. 

5. استیل با ویژگی ضدخش، حفظ ظاهر می کند 

 

مقاومت استیل در برابر خراش به این معنی است که این متریال به راحتی تحت تأثیر خراش و سایش قرار نمی‌گیرد. در نتیجه ظروف و لوازم آشپزخانه تولید شده از استیل تا مدت زمان زیادی از نظر ظاهری به شکل اولیه‌شان، زیبا و چشم نواز باقی می مانند. 

6. با استیل نگران شکستن لوازم آشپزخانه نباشید

 

استیل به مقاومت در برابر تغییر شکل یا شکستن معروف است. بنابراین ظروف استیلی و لوازم آشپزخانه مانند کارد، قاشق، گریل و ظروف تحمل زیادی دارند و در برابر ضربه، خمش یا شکستگی مقاوم هستند. به همین دلیل، استفاده از استیل در ساخت ظروف و لوازم آشپزخانه، عملکرد بهتری را به مصرف کنندگان ارائه می دهد.

7. شستشو و تمیزکاری بی زحمت

 

ویژگی شستشو و تمیزکاری آسان در ظرف های استیلی و لوازم اشپزخانه، مزیت‌های مهمی دارد. سطح این متریال چربی و لکه‌ها را جذب نمی کند و تمیزی و شستشوی بسیار آسانی دارد. در کل تمیزکاری استیل نسبت به سایر متریال ها مانند چدن، تا حد زیادی سریعتر است. 

قیمت ورق استیل

8. یک متریال سبک و کم وزن؛ انتظارات هر آشپزخانه ای را برآورده می کند

 

ویژگی سبکی و وزن کم در استیل، برای ساخت ظروف و لوازم آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد. اولاً این ویژگی باعث می‌شود که ظروف و لوازم آشپزخانه آسان‌تر و قابل حمل و استفاده باشند.

وزن کمتر آن‌ها فشار کمتری را بر روی مچ و زانوهای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند و این موضوع می‌تواند درازمدت به کاهش خستگی و افزایش راحتی افراد کمک کند. ثانیاً، وزن کم به معنای صرفه‌جویی در فضا و ذخیره سازی بهتر است و اجازه می‌دهد تا ظروف و لوازم آشپزخانه به‌راحتی در کشوها،  آشپزخانه‌های کوچکتر و محل‌های محدودتر ذخیره شوند. 

9. شرایط نگهداری راحت تر یعنی دغدغه های کمتر

 

استیل به عنوان یک مواد غیرقابل زنگ زدگی، مقاوم در برابر زنگ زدگی است و به همین دلیل نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه کمتری دارد. با این ویژگی، ظرف‌های استیلی می‌توانند ماندگاری بیشتری داشته باشند و در نتیجه از طول عمر طولانی‌تری برخوردار هستند و دغدغه مصرف کنندگان را برای خرابی و نقص لوازم کاهش می دهد. 

10. استیل به طبیعت احترام می گذارد

 

استیل یک مواد بسیار پایدار و دوستدار محیط زیست است و قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارد. این موضوع باعث کاهش استفاده از منابع طبیعی می‌شود و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

از طرفی طول عمر مفید استیل باعث می شود از این متریال کمتر به میزان کمتری برای مصرف مجدد مواد اولیه در فرآیند تولید استفاده شود. و این یعنی تسهیل بازیافت و کاهش زباله‌های ایجاد شده! 

 

پایان

 

همانطور که عنوان شد استیل به عنوان یک جنس محبوب و پرکاربرد در ساخت ظروف و لوازم آشپزخانه از ویژگی دوام بالا و ماندگاری قابل توجهی برخوردار است. این متریال استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، خوردگی، لکه‌ها و حتی خراش‌ها، به عنوان یک مواد مناسب برای تولید لوازم آشپزخانه شناخته می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که ظروف استیلی و لوازم آشپزخانه‌ای که از استیل ساخته می‌شوند، به مدت زمان طولانی تری کارایی خود را حفظ کنند، به طوری که مصرف‌کننده می‌تواند تا سال های سال از لوازم خود استفاده کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر