کد خبر: 178130
A

تعطیلات عید ۱۴۰۳ مسافرت کجا بریم؟

فصل بهار به‌خودی‌خود افراد را به سفر رفتن ترغیب می‌کند و تعطیلات نوروز که از ابتدای بهار شروع می‌شود بهترین فرصت برای سفر در این فصل از سال است. هر قدر به ایام عید نزدیک‌تر می‌شویم افراد بیشتری هم به تکاپوی برنامه‌ریزی برای مسافرت نوروزی می‌‌افتند و این سؤال مطرح می‌شود که تعطیلات عید ۱۴۰۳ مسافرت کجا بریم؟ اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای سفر نوروزی هستید و این سؤال در ذهنتان هست با ما همراه شوید تا در ادامه مقاصد داخلی و خارجی که برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ مناسب هستند را به شما پیشنهاد کنیم.

تعطیلات عید ۱۴۰۳ مسافرت کجا بریم؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فصل بهار به‌خودی‌خود افراد را به سفر رفتن ترغیب می‌کند و تعطیلات نوروز که از ابتدای بهار شروع می‌شود بهترین فرصت برای سفر در این فصل از سال است. هر قدر به ایام عید نزدیک‌تر می‌شویم افراد بیشتری هم به تکاپوی برنامه‌ریزی برای مسافرت نوروزی می‌‌افتند و این سؤال مطرح می‌شود که تعطیلات عید ۱۴۰۳ مسافرت کجا بریم؟ اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای سفر نوروزی هستید و این سؤال در ذهنتان هست با ما همراه شوید تا در ادامه مقاصد داخلی و خارجی که برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ مناسب هستند را به شما پیشنهاد کنیم.

اصفهان: شهر زیبای نصف جهان

شاید بهتر باشد به‌جای توصیف‌های طولانی از زیبایی‌های شهر اصفهان به همین نکته اشاره کنیم که این شهر در حدی جاذبه‌های دیدنی دارد که به آن لقب نصف جهان را داده‌اند. با شروع فصل بهار آب‌وهوای این شهر نیز بسیار دلپذیر می‌شود و سرمای زمستان جایش را به هوایی معتدل می‌دهد؛ بنابراین بهترین فرصت برای بازدید از جاذبه‌های پرطرفداری از جمله میدان نقش‌جهان، سی و سه پل، کلیسای وانک، پل خواجو و کاخ چهلستون فراهم می‌شود. با همه اینها می‌توان اصفهان را در صدر پیشنهادهای مقاصد تورهای نوروز ۱۴۰۳ قرار داد.

Several-Tourists-Sitting-On-Chairs-Looking-At-Mosques-Buildings-In-Naghshe-Jahan-In-Isfahan-During-Nowruz

شیراز: شهر شعر و ادب

به‌جرئت می‌توان گفت که شهر شیراز، مشهور به شهر شعر و ادب، جزو پنج مقصد داخلی پرطرفدار در میان گردشگران است و ازآنجاکه این شهر در بهار آب‌وهوای مطلوبی دارد و طبیعت دل‌انگیز باغ‌هایش از همیشه زیباتر است. به همین دلیل هم هست که هر سال نام آن را در لیست محبوب‌ترین مقاصد مسافران نوروزی می‌بینیم؛ بنابراین بی‌شک یکی از پیشنهادهای برتر ما برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ نیز سفر به شیراز خواهد بود.

مشهد: مقصد سفرهای تفریحی معنوی

کلان‌شهر مشهد از آن دسته مقاصد سفری است که تقریباً در هیچ موقع سال از مسافران خالی نمی‌شود؛ اما بازار سفر به این شهر در ایام نوروز داغ‌تر از همیشه است زیرا هوای آن معتدل و مطلوب سفر کردن می‌شود و مسافران هم‌زمان می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی دیدن کنند و علاوه‌برآن با زیارت از بارگاه امام هشتم شیعیان به سفرشان جنبه معنوی هم ببخشند؛ بنابراین این شهر نیز در فهرست پیشنهادهای ما به‌عنوان مقصد مناسب برای سفر در تعطیلات عید ۱۴۰۳ قرار می‌گیرد.

توصیه می‌کنیم برای سفر به مشهد از مدت‌ها پیش از شروع تعطیلات اقدام به رزرو بلیط و هتل کنید؛ به‌ویژه اگر قصد رزرو بلیت قطار در مسیرهای ریلی مشهد را دارید دست‌کم یک ماه قبل از شروع ایام تعطیل بلیت خود را تهیه و اقامتگاه دلخواهتان را رزرو کنید زیرا ظرفیت آن بسیار زود تکمیل می‌شود و احتمال جاماندن از سفر بالا است.

بوشهر: شهری بندری در میان آب‌های خلیج‌فارس

بسیاری از مسافران نوروزی ترجیح می‌دهند تا بعد از مدت‌ها وقتی راهی سفر در تعطیلات عید ۱۴۰۳ می‌شوند به سراغ مناطق جنوبی بروند. زیرا بعد از سپری شدن فصل بهار با وجود گرمای شدید هوا در این مقاصد شرایط سفر به آنها در تابستان سخت‌تر می‌شود؛ اما در عوض در فصل بهار آب‌وهوای معتدل جنوب امکان تجربه بهتری در سفر به این مقاصد وجود دارد. به این دسته از افراد توصیه می‌کنیم از شهر بوشهر غافل نشوند و تعطیلات نوروزی را در سواحل زیبای خلیج‌فارس و جزایر بزرگ و کوچک بوشهر خاطره‌انگیزتر سپری کنند.

Several-People-At-Beaches-Of-Bushehr-Port-City-Of-Iran-Looking-At-Birds-Flyling-Above-Them

کیش: جزیره‌ای شگفت‌انگیز در خطه جنوب

جزیره کیش از دیگر گزینه‌های جذابی است که به مسافران عید ۱۴۰۳ توصیه می‌شود تا از آن غافل نشوند. این جزیره تفریحی در بهار هوای دلنشین و معتدلی دارد و برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک مقصد لوکس و ساحلی هستند گزینه ایده‌آلی است. علاوه‌برآن با وجود مراکز تفریحی متنوع و زیادی که در این جزیره قرار دارد سفر نوروزی را می‌توان به سفری پرخاطره تبدیل کرد. برای سفر به کیش شیوه هوایی در اولویت قرار دارد اما لازم است توجه داشته باشید که پرواز به این جزیره خوش‌منظر آن هم در تعطیلات نوروز متقاضیان زیادی دارد و لازم است از مدت‌ها قبل‌تر اقدام به رزرو بلیط برای آن کنید.

تهران: مقصدی دنج در ایام عید

احتمالاً مطرح‌کردن تهران به‌عنوان یک گزینه خوب برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ برای پایتخت‌نشین‌ها و ساکنان شهرهای دیگر کمی عجیب باشد؛ اما بهتر است در نظر داشته باشید که تهران برخلاف تصور بسیاری از افراد که آن را صرفاً یک شهر پرازدحام با فضایی پرهیاهو و شلوغ می‌شناسند معمولاً در تعطیلات عید به سبب موج شدید سفرهای ساکنان پایتخت به شهری آرام و پر جاذبه تبدیل می‌شود. جاهای دیدنی آن نیز متنوع‌تر از آن است که اغلب تصور می‌شود بنابراین اگر جزو ساکنان پایتخت هستید و نمی‌خواهید به سفر دور و دراز بروید و یا در شهرهای دیگر هستید و تابه‌حال به تهران از جنبه تفریحی نگاه نکرده‌اید توصیه می‌کنیم این بار در تعطیلات به تهران‌گردی بروید.

استانبول: مقصد همیشه پرطرفدار ایرانی‌ها

از مقاصد داخلی که بگذریم به مقاصد خارجی مناسب برای سفر در نوروز می‌رسیم. شکی نیست که هیچ مقصد خارجی به‌اندازه استانبول ترکیه برای سفر خارجی ایرانیان به خارج جذاب‌تر و پرطرفدارتر نیست؛ بنابراین عجیب نیست که این مقصد سفر محبوب در میان ایرانی‌ها این بار هم در میان تورهای نوروزی ۱۴۰۳ قرار گرفته است و از همین‌الان هم ظرفیت اغلب آن‌ها تکمیل شده‌اند.

استانبول‌گردی در فصل بهار علاوه بر آنکه امکان گشت‌وگذار در این مقصد پرجاذبه اوراسیایی را با وجود شرایط مساعد هوا دلچسب‌تر می‌کند، این امکان را فراهم می‌کند تا فارغ از هزینه‌های گزافی که برای سفر به بسیاری از مقاصد دیگر خودتان را به یک سفر خارجی مقرون‌به‌صرفه در ایام عید دعوت کنید.

Hagia-Suphiya-Mosque-In-Istanbul-In-Spring

گلستان: مقصد ایده‌آل برای سفر به شمال در بهار

همیشه وقتی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای سفرهای ایرانگردی می‌شود پای صحبت از شهرهای ناحیه شمال ایران نیز به میان می‌آید و تصاویر جاده‌های پر پیج و خم و سرسبز شمال وسوسه سفر به شمال را تقویت می‌کند؛ اما برای‌آنکه از میان مقاصد شمالی یک گزینه مناسب برای مسافرت در عید ۱۴۰۳ در نظر بگیریم بهتر است بیشتر از آنکه به جذابیت‌های سفر به سه استان گیلان، گلستان و مازندران و مقایسه آن‌ها با یکدیگر بپردازیم یک گزینه مناسب از نظر شرایط آب‌وهوایی مساعد در فصل بهار را انتخاب کنیم. زیرا هر سه استان شمالی کشورمان مملو از مقاصد جذاب برای سفر هستند. از این منظر به علاقه‌مندان سفر به شمال در نوروز توصیه می‌کنیم گلستان را برای این منظور در نظر بگیرند زیرا از نظر آب‌وهوایی بهترین شرایط ممکن را در فصل بهار دارد.

کلام آخر

هر گوشه‌وکنار از کشور ایران مقصدی برای سفر پیدا می‌شود که هر یک جذابیت خاص خود را دارد؛ اما وقتی صحبت از سفرهای نوروزی و انتخاب یک مقصد مناسب برای سفر می‌شود بهتر است علاوه بر جذابیت‌های گردشگری یک مقصد شرایط آب‌وهوایی مقصد رد فصل بهار را هم در نظر داشت. زیرا این موضوع بر می‌تواند تأثیر زیادی در تجربه سفرتان در ایام نوروز بگذارد. ازاین‌رو در مطلب حاضر مقاصد مناسب برای مسافرت در عید ۱۴۰۳ را به شما معرفی کردیم. بااین‌وجود لازم است یادآوری کنیم که مقاصد دیگری هم وجود دارند که در این لیست نیامده‌اند و ما تنها به مواردی اکتفا کرده‌ایم که باسلیقه اغلب گردشگران نوروزی همخوانی دارد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر