کد خبر: 185107
A

رزرو بلیط قطار نور الرضا: راه‌های ارتباطی با شرکت نور الرضا

یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی که به‌عنوان زیرمجموعه شرکت قطار رجا در ناوگان ریلی کشور فعالیت دارد و کار خود را از سال 1385 آغاز کرده و در سال 1390 به یک شرکت خصوصی مستقل تبدیل شده، شرکت نور الرضا است.

رزرو بلیط قطار نور الرضا: راه‌های ارتباطی با شرکت نور الرضا

یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی که به‌عنوان زیرمجموعه شرکت قطار رجا در ناوگان ریلی کشور فعالیت دارد و کار خود را از سال 1385 آغاز کرده و در سال 1390 به یک شرکت خصوصی مستقل تبدیل شده، شرکت نور الرضا است. قطارهای این شرکت از کشورهای اروپایی وارد شده‌اند و در ساخت آن‌ها استانداردهای بین‌المللی راه‌آهن (UIC) رعایت شده است. هر سال با آغاز پیش فروش بلیط قطار، بسیاری از مسافران برای سفر در مسیرهای ریلی مشهد، شیراز و اصفهان بلیط قطار نور الرضا را پیش‌خرید می‌کنند. در این مطلب، قصد داریم درباره انواع قطارهای نور الرضا، نحوه رزرو بلیط این نوع قطار و راه‌های ارتباطی با شرکت نور الرضا صحبت کنیم.

آشنایی با انواع قطارهای نور الرضا

شرکت حمل‌ونقل ریلی نور الرضا به‌عنوان یک شرکت خصوصی، قطارهای باکیفیت خود را بی‌واسطه از تولیدکنندگان خارجی مانند ایتالیا و آلمان خریداری کرده است. تجهیزات الکتریکی به‌کاررفته در این قطارها نیز تولید برندهای معروف و معتبر اروپایی و ژاپنی هستند. هنوز مدت زیادی از آغاز فعالیت قطارهای شرکت نور الرضا نمی‌گذرد؛ اما در این مدت کوتاه به‌دلیل ارائه بهترین خدمات به مسافران به‌عنوان یک شرکت مدرن و جوان به یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ایران تبدیل شده است. تمام قطارهای این شرکت در رده قطارهای لوکس و لاکچری قرار دارند و در هر کوپه امکاناتی شامل صندلی‌های تختخواب‌شو، پیجر جهت احضار مهمانداران قطار، چراغ‌خواب، سیستم روشنایی، سیستم تهویه مطبوع، مانیتور و ... در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.در ادامه، انواع قطار نور الرضا را معرفی خواهیم کرد.

قطار پنج‌ستاره کلاس بیزینس یا VIP نور الرضا

یکی از انواع قطارهای شرکت نور الرضا، قطار پنج‌ستاره کلاس بیزینس یا VIP است. دکوراسیون داخلی این قطار لوکس طراحی و چیدمان خاص و منحصربه‌فردی دارد. ظرفیت هر یک از کوپه‌های این قطار 4 نفر است و بهترین امکانات را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. از خدمات و امکانات رفاهی منحصربه‌فرد ارائه‌شده در قطار پنج‌ستاره نور الرضا می‌توان به مواردی مانند عایق صوتی و حرارتی کوپه‌ها، وجود دوربین مداربسته در محیط‌های عمومی قطار برای ایجاد امنیت بالا، ارائه نوشیدنی به مسافران هنگام ورود آن‌ها به قطار، پذیرایی با آجیل، آب‌میوه طبیعی، میوه، چای، نسکافه، دمنوش، آب‌معدنی، کیک، میان‌وعده، منوی انتخابی برای وعده غذایی شام به‌همراه دسر، زیتون‌پرورده، ماست موسیر، کیف حاوی محصولات بهداشتی، پک کودک و سرویس‌خواب یک‌بارمصرف برای هر کوپه، اشاره کرد.

قطار پنج‌ستاره کلاس اکونومی نور الرضا

یکی دیگر از انواع قطارهای شرکت نور الرضا، قطار پنج‌ستاره کلاس اکونومی نام دارد. در این قطارها نیز امکانات باکیفیتی به مسافران ارائه می‌شود؛ اما هزینه بلیط آن‌ها نسبت به قطار پنج ستاره بیزینس یا کلاس ویژه ارزان‌تر است. تفاوتی که بین امکانات رفاهی و خدمات این دو نوع قطار نور الرضا وجود دارد، کم‌تر‌بودن مواد مصرفی بهداشتی و اقلام پذیرایی کلاس اکونومی است. به‌عنوان مثال، تعداد و تنوع غذاهای موجود در منوی قطار پنج‌ستاره کلاس اکونومی کمتر از قطار پنج‌ستاره کلاس ویژه است؛ به‌همین‌دلیل، بلیط آن نیز قیمت نسبتا پایین‌تری دارد.

قطار چهار‌ستاره کلاس عادی نور الرضا

برای مسافرانی که هنگام پیش فروش قطار قصد خرید بلیط قطارهای نور الرضا را دارند و می‌خواهند در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنند، خرید بلیط قطار چهار‌‌ستاره کلاس عادی نور الرضا پیشنهاد می‌شود. در این نوع قطار، مسافران در وعده صبحانه با کیک و شیر و در میان‌وعده با چای، آبمیوه و کیک پذیرایی می‌شوند و یک پک بهداشتی شامل یک دستمال‌کاغذی جیبی و ماسک نیز به آن‌ها ارائه می‌شود. امکانات رفاهی قطار چهار‌ستاره نور الرضا به‌اندازه قطارهای پنج‌ستاره ویژه و اکونومی لوکس و لاکچری نیست؛ به‌همین‌دلیل، بلیط این نوع قطار قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

قطارهای شرکت نور الرضا در چه مسیرهای ریلی فعالیت دارند؟

اولین مسیر ریلی که قطارهای شرکت نور الرضا در آن مشغول به جابه‌جایی مسافران شدند، مسیر ریلی تهران-مشهد بود؛ اما به مرور زمان فعالیت این شرکت حمل‌ونقل ریلی گسترش پیدا کرد. این شرکت در‌حال‌حاضر در مسیرهای ریلی پرتردد دیگری شامل تهران-شیراز، تهران-اصفهان، مشهد-اصفهان و کرج-مشهد نیز در‌حال ارائه خدمت به مسافران است. با‌توجه‌به استقبال مردم از انواع مختلف قطار نور الرضا، این شرکت قصد دارد که در آینده‌ای نزدیک در مسیرهای ریلی بیشتر قطارهای ممتاز و باکیفیت خود را به‌کار گیرد.

چه عواملی قیمت بلیط قطار نور الرضا را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟

با‌توجه‌به این‌که شرکت نور الرضا قطارهای لوکس و باکیفیتی را به مسافران ارائه می‌دهد، قیمت بلیط قطارهای این شرکت نسبت به قطارهای سایر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ایران بالاتر است.‌ یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط قطار نور الرضا، کلاس قطار است. قطارهایی که در مسیر ریلی به مقصد مشهد مشغول به فعالیت هستند، همگی قطارهای لوکس کلاس بیزینس با کوپه‌های چهارنفره هستند و قیمت بلیط آن‌ها از قطارهای کلاس اکونومی و عادی گران‌تر است.‌ زمان خرید بلیط و فاصله مبدا تا مقصد نیز روی قیمت این نوع بلیط تاثیر می‌گذارد. بلیط تمام کلاس‌های قطار نور الرضا در ایام تعطیلات و مناسبت‌های مذهبی افزایش پیدا می‌کند. هر‌چه مسیر ریلی بین مبدا و مقصد مسافت طولانی‌تری داشته باشد، بلیط قطار نور الرضا در آن مسیر قیمت بالاتری دارد.

راه‌های ارتباطی شرکت حمل‌ونقل ریلی نور الرضا کدام‌اند؟‌

برای ارتباط با دفتر مرکزی شرکت نور الرضا در تهران باید به آدرس خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان دوازدهم، ساختمان تی‌پی‌کال، طبقه اول مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۸۰۰۹۳۵-۷ تماس بگیرید. آدرس دفتر این شرکت در اصفهان اتوبان شهید دستجردی، جنب سیتی‌سنتر، اداره کل راه‌آهن اصفهان و شماره تلفن آن ۰۳۱-۳۶۵۴۲۴۶۲-۳ است. آدرس دفتر مشهد این شرکت بلوار شهید کامیاب، ایستگاه راه‌آهن خراسان، جنب انبار توشه و شماره تلفن آن ۰۵۱-۳۲۲۴۱۵۱۳ است.

رزرو بلیط قطار نور الرضا در سایت فلای تودی

بهترین روش برای رزرو بلیط قطار نور الرضا بعد از آگاهی از زمان پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی به مقصدهای مختلف، مراجعه به بهترین و معتبرترین سایت خدمات آنلاین گردشگری ایران یعنی سایت فلای تودی است. در این سایت، به‌راحتی می‌توانید بلیط قطارهای شرکت حمل‌ونقل ریلی نور الرضا را تنها با چند کلیک ساده خریداری کنید. برای این کار ابتدا باید وارد صفحه اول فلای تودی شوید، سپس گزینه قطار را انتخاب کنید. در مرحله بعد، باید نوع بلیط یک‌طرفه و رفت‌وبرگشت، مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران تعیین شود. با کلیک روی گزینه جستجو، تمام قطارهای موجود در مسیر ریلی مورد‌نظر را مشاهده خواهید کرد.

برای انتخاب قطارهای نور الرضا از فیلترهای جستجو کمک بگیرید. بعد از انتخاب بلیط قطار نور الرضا و آگاهی از ساعت حرکت قطار، باید وارد مرحله بعدی یعنی واردکردن اطلاعات مسافران شوید و پس از پرداخت آنلاین هزینه، منتظر دریافت بلیط قطار از طریق پیامک یا ایمیل باشید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر