کد خبر: 105755
A

بایدن: هنوز برای قضاوت درباره مذاکرات برجام در وین زود است/ آمریکا هرگز نباید از توافق برجام خارج می‌شد

رئیس جمهوری آمریکا گفت، من فکر می‌کنم هنوز برای قضاوت نهایی درباره نتیجه (این مذاکرات) زود است، اما ما همچنان در حال مذاکره هستیم.

بایدن: هنوز برای قضاوت درباره مذاکرات برجام در وین زود است/  آمریکا هرگز نباید از توافق برجام خارج می‌شد

به گزارش دیده بان ایران؛ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه ۲۷ فروردین ضمن استقبال از حضور ایران در مذاکرات در وین، پایتخت اتریش برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، گفت که هنوز برای قضاوت درباره این مذاکرات زود است.

جو بایدن که در کنفرانس خبری در کاخ سفید با نخست وزیر ژاپن صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدام ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اظهار داشت، ما از اقدام ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی حمایت نمی‌کنیم و به نظر ما اصلا کمکی نمی‌کند. این اقدام برخلاف توافق برجام است.

همزمان با مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین برای احیای توافق هسته‌ای مقام‌های جمهوری اسلامی روز جمعه اعلام کردند که اولین محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد را تولید کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات خود اضافه کرد، با این وجود خوشحالیم که ایران همچنان به مشارکت در گفت‌وگوها ادامه می‌دهد، در گفت‌وگوهای غیر مستقیم با ما و با شرکای ما بر سر چگونگی حرکت به جلو و آنچه برای بازگشت ما به برجام لازم است، به طوری که ما دوباره بخشی از آن باشیم.

جو بایدن بار دیگر تاکید کرد که به نظر او آمریکا «هرگز نباید از این توافق خارج» می‌شد .

رئیس جمهوری آمریکا گفت، من فکر می‌کنم هنوز برای قضاوت نهایی درباره نتیجه (این مذاکرات) زود است، اما ما همچنان در حال مذاکره هستیم.

دور دوم نشست کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای موسوم به برجام روز پنجشنبه ۲۶ فروردین با حضور نمایندگان ایران، روسیه، چین، فرانسه، آلمان و بریتانیا برگزار شد. نمایندگان آمریکا نیز در هتلی در نزدیک محل این مذاکرات حضور دارند و برای نخستین بار در این مذاکرات روز گذشته نشستی به طور غیر رسمی با کشورهای عضو برجام، به غیر از ایران، برگزار کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر