کد خبر: 108153
A

جزییات تعقیب قضایی بانک مرکزی و موسسه‌های مالی ایران در بحرین به اتهام پولشویی

بانک مرکزی و ۱۲ بانک دیگر به اتهام پولشویی تحت پیگرد دولت بحرین قرار گرفتند. بانک مرکزی، سپاه و حزب‌الله متهم به استفاده از بحرین برای دور زدن تحریم‌ها هستند

جزییات تعقیب قضایی بانک مرکزی و موسسه‌های مالی ایران در بحرین به اتهام پولشویی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دادستان کل بحرین در اقدامی کم‌سابقه در تاریخ این کشور اعلام کرد که بانک مرکزی  و ۱۲ بانک  کشورمان شامل بانک ملی و صادرات به اتهام دخالت در پرونده پولشویی ۱.۳ میلیارد دلاری تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش دیده بان ایران، بانک ملی و بانک صادرات از بانک المستقبل (فیوچر بانک) برای انتقال ۱.۳ میلیارد دلار پول از طریق سیستمی که در بحرین مجوز ندارد، استفاده کرده‌ و این پول در پولشویی به منظور دور زدن تحریم‌ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به کار رفته است.

آبان‌ماه گذشته، نایف یوسف محمود، دادستان کل جرایم مالی و پولشویی بحرین به خبرگزاری بحرین گفت که مجموع مبلغ جریمه بانک‌های ایرانی در رابطه با هفت پرونده که در دادگاه رسیدگی شد، معادل ۱۳۰ میلیون دلار است و ۱۷۳ میلیون دلار هم از وجوهات این بانک‌ها توقیف شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری های بحرین؛ به نتیجه رسیدن این پرونده با مشارکت کارآگاهان بین‌المللی، اینترپل و دیگر نهادها شش سال به طول انجامید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر