کد خبر: 112402
A

طالبان: ۷۰۰۰ زندانی ما را آزاد و نام سران ما از فهرست سیاه سازمان ملل خارج شود تا سه ماه آتش بس برقرار کنیم

«نادر نادری» رئیس کمیسیون اصلاحات اداری و عضو تیم مذاکره افغانستان اعلام کرد که طالبان برای برقراری آتش‌بس سه ماهه دو شرط مهمی را مطرح کرده است.

طالبان: ۷۰۰۰ زندانی ما را آزاد و نام سران ما از فهرست سیاه سازمان ملل خارج شود تا سه ماه آتش بس برقرار کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «نادر نادری» رئیس کمیسیون اصلاحات اداری و عضو تیم مذاکره افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت که طالبان برای برقراری آتش‌بس سه ماهه شرط گذاشته است که هفت هزار زندانی این گروه آزاد شود و خارج شوند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ به نقل از خبرنگاران رسانه های محلی افغانستان در کنفرانس خبری حضور داشتند؛وی همچنین درباره وضعیت مردم در مناطق تحت کنترل طالبان گفت که حدود 13 میلیون شهروند افغانستان در مناطق تحت کنترل طالبان زندگی می‌کنند که بسیاری از خدمات محروم هستند.

نادری اعلام کرد که در این مناطق دستکم 260 ساختمان دولتی تخریب شده است و بسیاری از کارمندان و پروژه‌های توسعه‌ای با مشکل روبرو شده‌اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز سال گذشته شروط این گروه برای پذیرش آتش‌بس را اعلام کرده بود.

مجاهد گفته بود که اگر فضای اعتماد بین دو طرف وجود داشته باشد و طالبان متوجه شوند که اهداف آنها بدون جنگ هم تحقق می‌پذیرد، جنگ را متوقف خواهند کرد.

سخنگوی طالبان درباره شروط این گروه برای پذیرش آتش‌بس از برقراری «حاکمیت نظام اسلامی، خروج کامل نیروهای خارجی و استقلال کامل کشور» نام برد.

وی گفته ببود که آنها به از بین بردن «عوامل جنگ» و تامین صلح پایدار و برقراری ثبات در افغانستان متعهد هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر