کد خبر: 114337
A

مسکو: آمریکا از برزیل خواسته بود واکسن روسی تزریق نکند/غرب کمپینی هدفمند علیه واکسن اسپوتنیک وی راه انداخته‌

سفیر روسیه در آمریکا گفت، کشورهای غربی کارزاری هدفمند را علیه استفاده از داروهای روسی از جمله واکسن کرونا به راه انداخته‌اند.

مسکو: آمریکا از برزیل خواسته بود واکسن روسی تزریق نکند/غرب کمپینی هدفمند علیه واکسن اسپوتنیک وی راه انداخته‌

به گزارش سایت دیده بان ایران به خبرگزاری تاس نوشت، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در پاسخ به سوالی برای اظهارنظر درباره رویکرد آمریکا درباره استفاده از داروهای روسی به ویژه اسپوتنیک وی علیه کرونا گفت: غرب از اذعان به این مساله که یافته‌های دانشمندان ما ممکن است راه‌گشای کمک به تامین درمان و بهداشت و رفاه بشر شود، امتناع می‌کند. درضمن، یک کارزار هدفمند علیه استفاده از این داروها به راه انداخته‌ است.

این دیپلمات روس همچنین گفت،‌ وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در گزارش سالانه ۲۰۲۰ خود اعلام کرد که دولت واشنگتن از وزارت بهداشت برزیل برای متقاعد کردن کل کشور به منظور اجتناب از تزریق اسپوتنیک وی استفاده کرده است.

آنتونوف همچنین گفت، علاوه بر آمادگی روسیه برای تامین این واکس برای دیگر کشورها بر مبنای شفاف سازی و عدم تبعیض به منظور مبارزه با کرونا، مسکو همچنان با معیارهای دوگانه نامناسب مبارزه می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید بر این مساله تاکید کنیم که وقتی درباره بهداشت و زندگی مردم صحبت می‌کنیم، سیاست جایگاهی ندارد. ما از تمامی شرکای خود می‌خواهیم تا این مساله را درک کنند. ما می‌توانیم علیه این بیماری تنها با تلاشی مشترک پیروز شویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر