کد خبر: 115804
A

رویترز متن مکالمه "اول مرداد ماه" جو بایدن و اشرف غنی را منتشر کرد/ رئیس جمهور آمریکا: «بهترین ارتش» را با ۳۰۰ هزار نیروی مسلح در اختیار داریم!

رویترز متن مکالمه اول مرداد ماه جو بایدن و اشرف غنی را منتشر کرده است. متن مکالمه نشان دهنده بی‌خبری دو رئیس جمهور از احتمال سلطه طالبان است. بازنشر این خبر در فضای رسانه ای آمریکا موج تازه ای از حمله به بایدن را به دلیل اثبات ناکارآمدی اش رقم زده است.

رویترز متن مکالمه "اول مرداد ماه" جو بایدن و اشرف غنی را منتشر کرد/ رئیس جمهور آمریکا: «بهترین ارتش» را با ۳۰۰ هزار نیروی مسلح در اختیار داریم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز متن مکالمه اول مرداد ماه جو بایدن و اشرف غنی را منتشر کرده است. متن مکالمه نشان دهنده بی‌خبری دو رئیس جمهور از احتمال سلطه طالبان است. بازنشر این خبر در فضای رسانه ای آمریکا موج تازه ای از حمله به بایدن را به دلیل اثبات ناکارآمدی اش رقم زده است.

متن مکالمه تلفنی جو بایدن و همتای برکنار شده افغانستانی او، اشرف غنی، در ۲۳ ژوئیه، اول مرداد، نشان می‌دهد دو رهبر در این تماس به گونه‌ای درباره ارسال کمک نظامی و استراژی‌های سیاسی صحبت می‌کردند که مشخص است نسبت به احتمال سلطه طالبان هیچ اطلاع و آمادگی ندارند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رویترز با استناد به متن این مکالمه که از طریق یک منبع آگاه به آن دسترسی پیدا کرده، گزارش داد: بایدن در این تماس به غنی گفت اگر بتواند طرحی را برای کنترل بحران‌های موجود ارائه دهد، آمریکا حاضر است با نیروی هوایی از ارتش افغانستان حمایت کند.

رییس‌جمهوری آمریکا در این تماس تاکید کرد اشرف غنی «بهترین ارتش» را با ۳۰۰ هزار نیروی مسلح در اختیار دارد و افزود: «ما سخت به تلاش دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی خود ادامه می‌دهیم، تا اطمینان حاصل کنیم نه تنها دولت شما حفظ خواهد شد، بلکه به تقویت و رشد نیز خواهد رسید.»کاخ سفید از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کرده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر