کد خبر: 116256
A

وزیر کشور دولت اسلامی طالبان کیست؟/ طراح ترورهای بزرگ مسئول امنیت داخلی افغانستان شد+سوابق

سراج‌الدین حقانی فرمانده ارشد عملیاتی شبکه حقانی و معاون گروه طالبان است، او فرزند جلال‌الدین حقانی می‌باشد.

وزیر کشور دولت اسلامی طالبان کیست؟/ طراح ترورهای بزرگ مسئول امنیت داخلی افغانستان شد+سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور در دولت طالبان در فهرست افراد تحت تعقیب «اف‌بی‌آی» امریکا قرار دارد. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سراج‌الدین حقانی فرمانده ارشد عملیاتی شبکه حقانی و معاون گروه طالبان است، او فرزند جلال‌الدین حقانی می‌باشد.

در پی کشته شدن اختر محمد منصور رهبر طالبان، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای هبت‌الله آخوندزاده را رهبر جدید و از سراج‌الدین حقانی و ملا محمد یعقوب به‌عنوان معاونان او نام برد. 

ایالات متحده آمریکا برای بازداشت سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی ۵ میلیون دلار جایزه اعلام کرده است. 

سراج الدین حقانی کیست؟

دردوران طفلیت خودپیش ملایی درروستای میونددرولایت کندهار درس های دینی فراگرفت ودرنوجوانی به پاکستان شهرلاهور رفت وزیرنظر معلمان تندروی دینی مشغول ادامه تحصیل شد.

حقانی‌ها به بمب‌گذاری‌های انتحاری با خودرو و کامیون‌های مملو از مواد منفجره شهرت دارند و توانایی انجام حملات پیچیده با تلفات زیاد را نشان داده‌اند. از جمله اهداف آن‌ها تاسیسات نظامی و سفارتخانه‌ها بوده است.

به گفته مرکز ملی ضد تروریسم ایالات متحده آمریکا، نیروهای افغان در اکتبر ۲۰۱۳ یک کامیون متعلق به شبکه حقانی را در شرق افغانستان رهگیری کردند که نزدیک به ۲۸ تن مواد منفجره را حمل می‌کرد.

حقانی‌ها متهم به ترور از جمله تلاش برای ترور حامد کرزی در سال ۲۰۰۸ و آدم‌ربایی مقامات و شهروندان غربی به دلیل باج و اجبار به مبادله زندانیان هستند.

آن‌ها همچنین مدت‌هاست مشکوک به ارتباط با نهادهای نظامی پاکستان هستند. مایک مولن، دریاسالار آمریکایی در سال ۲۰۱۱ آن‌ها را «بازوی واقعی» اطلاعاتی اسلام آباد توصیف کرد. با این حال پاکستان این ادعا را رد می‌کند.

ناظران سازمان ملل در گزارشی در ماه ژوئن گفتند که حقانی‌ها در صفوف جنگی طالبان کمک بزرگی کرده‌اند و آماده‌ترین نیروهای جنگی این گروه هستند.

ناظران سازمان ملل همچنین این شبکه را «رابط اصلی» بین طالبان و القاعده توصیف کرده‌اند.

photo_2021-09-07_22-12-40

جزییات بیشتر: مجاهد: ملا هیبت الله آخوندزاده رهبر افغانستان شد+اسامی ۲۴ عضو دولت طالبان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر