کد خبر: 118622
A

یک دیپلمات اروپایی: ایران هنوز نتوانسته درباره بازگشت به مذاکرات تصمیم بگیرد

یک مقام ارشد ارشد اتحادیه اروپا به شرط فاش نشدن نامش به رویترز گفت: « ایران هنوز نتوانسته درباره بازگشت به مذاکرات اجماع ایجاد کند اما تلاش می کند، به مذاکرات برگردد» به جمعی از خبرنگاران گفت: آن‌ها هنوز آماده تعامل در وین نیستند.

یک دیپلمات اروپایی: ایران هنوز نتوانسته درباره بازگشت به مذاکرات تصمیم بگیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گزارش رویترز، یک مقام ارشد ارشد اتحادیه اروپا به شرط فاش نشدن نامش به رویترز گفت: یک مقام ارشد ارشد اتحادیه اروپا به شرط فاش نشدن نامش به رویترز گفت: « ایران هنوز نتوانسته درباره بازگشت به مذاکرات اجماع ایجاد کند اما تلاش می کند، به مذاکرات برگردد» به جمعی از خبرنگاران گفت: "آن‌ها هنوز آماده تعامل در وین نیستند."

این مقام با اشاره به تمایل هیات ایرانی برای گفت‌وگو با اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: آن‌ها اصرار داشتند که نمی‌خواهند صرفا برای صحبت کردن به گفت‌وگو بپردازند. آن‌ها می‌خواهند که گفت‌وگوها نتیجه عملی داشته باشد و به توافق برسند که چگونه برجام را احیا کنند.

این مقام اتحادیه اروپا ملاقات در بروکسل را «ایده‌ای خوب» خواند و عنوان کرد که طرفین فرصت این را خواهند یافت که با یکدیگر متن موجود را که از ماه ژوئن روی میز است، بررسی کرده و درخصوص سوالاتی که ممکن است برای تیم مذاکره‌کننده جدید ایجاد شود شفاف‌سازی کنند.

وی گفت: به گمانم ما درحال هموار کردم بیشتر شرایط برای رسیدن به مقصد نهایی - که وین است - هستیم. انتظار دارم این مهم به زودی اتفاق بیفتد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر