کد خبر: 119986
A

کشته شدن فرمانده ارشد نظامی طالبان در حمله داعش به بیمارستان در کابل

یک مقام ارشد دولت طالبان تایید کرده است که در حمله دیروز گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش به بیمارستان نظامی سردار محمد داود در کابل، حمدالله نورزی مشهور به 'مخلص '، فرمانده ستاد نظامی/ قول اردوی مرکز حکومت طالبان هدف قرار گرفته و کشته شده است

کشته شدن فرمانده ارشد نظامی طالبان در حمله داعش به بیمارستان در کابل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بی بی سی: یک مقام ارشد دولت طالبان  تایید کرده است که در حمله دیروز گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش به بیمارستان نظامی سردار محمد داود در کابل، حمدالله نورزی مشهور به 'مخلص '، فرمانده ستاد نظامی/ قول اردوی مرکز حکومت طالبان هدف قرار گرفته و کشته شده است.

فرمانده 'مخلص ' نخستین مقام ارشد نظامی طالبان بود که در روز سقوط پایتخت وارد کاخ ریاست جمهوری افغانستان شد و با گرفتن عکس نمادین در کرسی ریاست جمهوری که در شبکه‌های اجتماعی بطور گسترده دست به دست شد، به یک چهره معروف این گروه مبدل شد.

حمد‌الله نورزی 'مخلص '، پیش از سقوط دولت اشرف غنی، از فرماندهان نظامی طالبان در جنوب افغانستان بود و از او به عنوان فردی نام برده شده که به صدر ابراهیم، از فرماندهان ارشد نظامی طالبان نزدیک است.

در حمله به بیمارستان/شفاخانه نظامی سردار محمد داوود در کابل، دست کم ۲۵ نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

شاخه خراسان داعش در اعلامیه‌ای در کانال تلگرام خود، مدعی شده است که ۵ تن از جنگجویان آن‌ها این حمله را بطور هماهنگ بر ضد طالبان انجام دادند.

محمد طاهر احرار، فرمانده امنیتی بیمارستان سردار محمد داود، در یک پیام تازه گروه داعش را " بزدل و بی فرهنگ" خوانده و گفته است که آن‌ها همواره مساجد و بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهند.

طاهر احرار در همین حال گفت که تلفات نظامی در میان نیروهای طالبان در این بیمارستان به اندازه‌ای نیست که در برخی رسانه‌ها گزارش شده است، اما تایید کرد که سه تن از نیروهای امنیتی طالبان در این حمله کشته شده‌اند.

این بیمارستان روز گذشته در ابتدا هدف دو انفجار قرار گرفت و سپس افراد مسلح با ماموران طالبان به تبادل آتش پرداختند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک بیانیه روز گذشته نوشت که:"فتنه‌گران داعشی می‌خواستند مردم ملکی(غیرنظامی)، داکتران و بیماران را در شفاخانه هدف قرار بدهند، اما لله الحمد پیش از رسیدن به هدف، از سوی نیروهای بیدار امارت اسلامی یک به یک از بین برده شدند."

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر