کد خبر: 125373
A

یک ایرانی‌تبار به رهبری حزب سبزهای آلمان برگزیده شد/ امید نوری پور کیست؟

حزب سبزهای آلمان روز شنبه دو رهبر جدید خود را برگزید. امید نوری‌پور، شهروند ایرانی‌تبار ۴۶ ساله، کارشناس سیاست خارجی و ریکاردا لانگ، فمینست جوان هدایت این حزب قدرتمند و بلندپرواز حاضر در دولت ائتلافی اولاف شولتس را به دست گرفتند.

یک ایرانی‌تبار به رهبری حزب سبزهای آلمان برگزیده شد/ امید نوری پور کیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورو نیوز نوشت؛ حزب سبزهای آلمان روز شنبه دو رهبر جدید خود را برگزید. امید نوری‌پور، شهروند ایرانی‌تبار ۴۶ ساله، کارشناس سیاست خارجی و ریکاردا لانگ، فمینست جوان هدایت این حزب قدرتمند و بلندپرواز حاضر در دولت ائتلافی اولاف شولتس را به دست گرفتند.

هدف رهبری جدید حزب سبزهای آلمان تسخیر جایگاه صدراعظمی در سال ۲۰۲۵ اعلام شده است.

آقای نوری‌پور و خانم لانگ جایگزین آنالنا بربوک و روبرت هابک، دو رهبر پیشین حزب می‌شوند. خانم بربروک هم‌اکنون وزیر امور خارجه دولت ائتلافی است و آقای هابک، در مقام جانشین صدر اعظم، عهده دار «ابر وزارت» اقتصاد و محیط زیست است.

ریکاردا لانگ، نماینده جناح‌ چپ حزب سبزها است. او پیش از این معاون رهبری جنبش، فمینیست و از فعالان مبارزه علیه «چاق‌هراسی» و راست افراطی آلمان بود.

امید نوری‌پور، از جناح میانه‌رو حزب سبزها به‌ویژه به تسلط بر مسائل مربوط به سیاست خارجی معروف است. آقای نوری‌پور به هم‌حزبی‌هایش قول داد تا سبزها «قدرت رهبری کننده چپ میانه آلمان باشند.»

سبزها که امسال با بلندپروازی بسیار وارد رقابت‌های انتخاباتی شدند، نتوانستند بیش از ۱۴/۸ درصد آرا و جایگاهی بهتر از سومی در این رقابت سیاسی کسب کنند. میکائیل کلینر، یکی از کادرهای رهبری سبزها هفته پیش به نشریه در اشپیگل گفت: «رویای صدر اعظمی هنوز نمرده است. فقط در تلاش اول موفق نبودیم.»

امید نوری پور کیست؟

امید نوری‌پور (متولد ۱۳۵۳ در تهران) سیاستمدار ایرانی-آلمانی است. او یکی از اعضای حزب سبز آلمان است که از طریق لیست نامزدهای انتخاباتی (نه کاندید مستقیم) عضو پارلمان آلمان بوندستاگ شده‌است.

نوری پور متأهل و دارای یک فرزند است. او در سال ۱۹۸۸ در ۱۳ سالگی، (دوران جنگ) به همراه پدر و مادر به آلمان رفت. نوری‌پور پس از دریافت دیپلم در رشته‌های ادبیات آلمان، سیاست، فلسفه و فقه تحصیل کرد ولی هیچ رشته تحصیلی را به پایان نرساند. او در مصاحبه با روزنامه دی تسایت می‌گوید، من در این فکر بودم که چکار کنم تا پدر و مادرم که تحصیل کرده هستند به من، بدون مدرک دانشگاهی افتخار کنند نوری پور در سال ۲۰۱۶ بخاطر جعل کردن بیوگرافی خود سخت مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت. نوری پور خواننده رپ است و با نام هنری «MC Omid» در صحنه رپ فعالیت می‌کند. او در مصاحبه ای می‌گوید بسیار مایل است تبعیت ایران را ترک کند، ولی قوانین ایران این امکان را به او نمی‌دهند.

دیدگاه‌ها

امید نوری‌پور در مقاله‌ای در رابطه با فیلم ۳۰۰ در مجله اشپیگل از ایرانیان انتقاد کرد و نوشت: امروزه در ایران تئوری توطئه غوغا می‌کند و ایرانیان بر این عقیده اند که نیروهایی در دنیا در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا نام ایران را ننگین کنند. ایرانیان، چه سیاستمداران و چه مخالفین در اتحادی پدیده وار می‌گویند آمریکا این فیلم را برای آماده‌سازی روحیه مردم آمریکا ساخته تا برای حمله به ایران آماده شوند. او با کنایه می‌پرسد اعتماد به نفس ایرانیان کجا مانده؟ امید نوری پور در انتها می‌گوید: هرچه اعتماد به نفس مردم کمتر باشد، احساس دردشان (دلخوری) بیشتر است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر