کد خبر: 126232
A

بلینکن: ممکن است روسیه حتی در جریان بازی‌های المپیک به اوکراین حمله کند

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) مدعی شد روسیه در حال تجمع نیروهای بیشتری در مرز اوکراین است و هشدار داد که این تهاجم ادعایی حتی ممکن است در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن رخ دهد.

بلینکن: ممکن است روسیه حتی در جریان بازی‌های المپیک به اوکراین حمله کند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ در ادامه ادعاهای غرب بخصوص مقام‌های آمریکایی درباره قریب‌الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) مدعی شد روسیه در حال تجمع نیروهای بیشتری در مرز اوکراین است و هشدار داد که این تهاجم ادعایی حتی ممکن است در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن رخ دهد.

به گزارش شبکه «العربیه»، او با کنار گذاشتن این نظر که مسکو تا پایان بازی‌های پکن منتظر می‌ماند، گفت: ما در پنجره‌ای هستیم که هر زمانی ممکن است تهاجم آغاز شود، و واضح است که دوران بازی‌های المپیک را نیز شامل می‌شود.

بلینکن پس از نشستی با همتایان خود از کشورهای به اصطلاح چهارگانه-استرالیا، هند، ژاپن و ایالات متحده-در ملبورن گفت: «به بیان ساده، ما همچنان شاهد نشانه‌های بسیار نگران‌کننده تشدید تنش روسیه هستیم». وی به رغم این ادعاها، در ادامه با بیان این که ایالات متحده به شدت ترجیح می‌دهد اختلافات با روسیه را از طریق دیپلماسی حل کند، مدعی شد: ما تمام تلاش ممکن را برای تعامل با روسیه انجام داده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اما در عین حال، ما در ایجاد بازدارندگی و ایجاد دفاع کاملاً صریح بوده‌ایم و برای روسیه روشن کرده‌ایم که اگر راه تهاجم مجدد را انتخاب کند، با عواقب عظیمی مواجه خواهد شد.

پیش‌تر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، از آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواست که فورا این کشور را ترک کنند که یک سیگنال عمومی قوی دیگر از ادعای نزدیک شدن جنگ است. پیش از این و به‌رغم آن که روسیه بارها ادعای غرب مبنی بر تصمیم برای حمله به اوکراین را رد کرده، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، نه تنها با عواقب اقتصادی مواجه خواهد شد، بلکه «کیسه‌های جسد به مسکو بازخواهد گشت».

شرمن در مصاحبه روز پنجشنبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: اگر پوتین دست به اقدامی بزند، عواقب بدی برای اقتصاد روسیه خواهد داشت. این نه تنها عواقبی ایجاد می‌کند، بلکه ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] باید درک کند که کیسه‌های جسد نیز به مسکو بازخواهد گشت. شهروندان روسیه آسیب خواهند دید زیرا اقتصاد آن‌ها به طور کامل ویران خواهد شد. بنابراین این یک انتخاب بسیار جدی برای او است، و علیرغم تمام اتفاقاتی که در حال حاضر در حال وقوع است... امیدواریم که انتخاب درستی داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر