کد خبر: 126385
A

بلومبرگ گزارش داد: احتمال حمله روسیه به اوکراین در روز سه‌شنبه

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که ممکن است حمله روسیه به اوکراین، سه‌شنبه آینده آغاز شود.

بلومبرگ گزارش داد: احتمال حمله روسیه به اوکراین در روز سه‌شنبه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه خبری بلومبرگ به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که ممکن است حمله روسیه به اوکراین، سه‌شنبه آینده آغاز شود.

این مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که اقدام‌های توسط روسیه ممکن است شامل تحریکاتی در دونباس بوده یا حتی حمله به پایتخت اوکراین باشد.

پیش از این نیز، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام این‌که شرایط ممکن به سرعت نابسامان شود، از شهروندان آمریکایی که در اوکراین به‌سرمی‌برند خواست که بلافاصله این کشور را ترک کنند.

وی که با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، افزود که شهروندان آمریکایی باید «همین الان» از اوکراین خارج شوند.

بایدن با اشاره به استقرار سربازان روس اطراف مرز اوکراین، گفت: «اینجا دیگر بحث یک سازمان تروریستی نیست بلکه با یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان رو‌به‌رو هستیم. شرایط بسیار متفاوت است و وضعیت می‌تواند خیلی سریع آشفته شود».

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که شرایط فعلی اجازه نمی‌دهد که وی بتواند نیروهای این کشور را به منطقه اعزام کند تا آمریکایی‌هایی که خواستار خروج از اوکراین هستند را به این کشور اعزام کند. 

وی همچین گفت که «لحظه‌ای که آمریکایی‌ها و روسیه به روی هم شلیک کنند، یک جنگ جهانی در خواهد گرفت».

بایدن افزود که حتی اگر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، «آن‌قدر احمق باشد که وارد چنین درگیری شود، باز هم آن‌قدر باهوش هست که اقدامی علیه شهروندان آمریکایی انجام ندهد».

موضع رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی اتخاذ می‌شود که روسیه بارها تأکید کرده است که تصمیمی برای اقدام نظامی علیه اوکراین ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر