کد خبر: 126411
A

بلینکن: حضور نظامی روسیه به طرز چشمگیری رو به افزایش است

بلینکن علی‌رغم آنکه در جدیدترین اظهارات خود از دیپلماسی با روسیه سخن به میان آورده اما همچنان مدعی است که خطر حمله روسیه به اوکراین به قدری بالا است که خروج کارکنان سفارت آمریکا از «کی‌یف» را توجیه می کند.


بلینکن: حضور نظامی روسیه به طرز چشمگیری رو به افزایش است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از گفت‌وگوهای روز شنبه با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود، تصریح کرد که مسیر دیپلماسی برای پایان دادن به بن‌بست به وجود آمده با مسکو در خصوص موضوع اوکراین وجود دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، بلینکن علی‌رغم آنکه در جدیدترین اظهارات خود از دیپلماسی با روسیه سخن به میان آورده اما همچنان مدعی است که خطر حمله روسیه به اوکراین به قدری بالا است که خروج کارکنان سفارت آمریکا از «کی‌یف» را توجیه می کند.

آمریکا در ماههای اخیر با طرح این ادعا که تجمع یکصد هزار نظامی روس در مرز اوکراین با هدف حمله مسکو به کی‌یف صورت گرفته، فضاسازی علیه روسیه را تشدید کرده است اما مسکو به طور مداوم هرگونه ادعای حمله به اوکراین را رد کرده است و گفته که به تحرکات ناتو در مرز روسیه پاسخ می‌دهد.

بلینکن پس از دیدارهای خود در مجمع‌الجزایر هاوایی اقیانوس آرام گفت: «مسیر دیپلماتیک همچنان باز است. راه مسکو برای اینکه نشان دهد می‌خواهد این مسیر را دنبال کند، ساده است. باید به جای تنش‌زایی، تنش زدایی کند».

بلینکن در هونولولو گفت: «ما دستور خروج بیشتر آمریکایی‌هایی که هنوز در سفارت ایالات متحده در کی‌ف هستند را صادر کردیم. خطر حمله نظامی روسیه به اندازه‌‌ای زیاد است که چنین کاری (تخلیه سفارتخانه) عاقلانه است»./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر