کد خبر: 126466
A

آمریکا ظرف یکی دو روز آینده برای تخلیه کامل پرسنلش از کی‌یف آماده می‌شود

بر اساس گزارش شبکه سی‌بی‌اس، آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای بیرون کشیدن کل پرسنل آمریکایی باقی مانده از شهر کی‌یف در عرض یک تا دو روز آینده است.

آمریکا ظرف یکی دو روز آینده برای تخلیه کامل پرسنلش از کی‌یف آماده می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد این کشور به دنبال بروز نگرانی‌های امنیتی، برخی از پرسنل دیپلماتیک خود را از پایتخت اوکراین به شهر لویو این کشور منتقل می‌کند. طبق اعلام سفارت آمریکا در اوکراین، از شهروندان آمریکا خواسته شده در اسرع وقت اوکراین را ترک کنند و لهستان موافقت کرده است تا با ساده کردن رویه‌های ورود به این کشور، به آمریکایی‌ها در خروج از اوکراین کمک کند.

سی‌بی‌اس روز یکشنبه گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا "در حال تدارک برای خارج کردن همه پرسنل آمریکایی از شهر کی‌یف ظرف 24 تا 48 ساعت آینده است".

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در هونولولو، واقع در هاوایی گفت که دستور داده شده که اکثریت کارمندان آمریکایی سفارت آمریکا در شهر کی‌یف آنجا را ترک کنند زیرا "ریسک وقوع اقدام نظامی روسیه به حد کافی بالا رفته و این تهدید آنقدر قریب الوقوع شده که انجام این کار احتیاطی صورت بگیرد".

بلینکن گفت که یک تیم دیپلماتیک پایه‌ای آمریکا برای ادامه همکاری با همکاران اوکراینی در اوکراین باقی خواهد ماند.

در چند ماه گذشته، غرب و اوکراین روسیه را به تجمیع کردن قوای نظامی در نزدیکی مرز اوکراین به اتهام آمادگی برای دست زدن به "حمله" متهم کرده‌اند. مسکو این اتهامات را رد و بارها اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی‌کند. روسیه در عین حال نگرانی شدید خود را نسبت به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهایش ابراز کرده و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند. مسکو همچنین گفته است که روسیه حق تحرک نیروهایش در چارچوب اراضی و مرزهای ملی خود را دارد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر