کد خبر: 127346
A

تانک ها و نفربرهای ارتش روسیه از دو محور به سمت کی‌یف حرکت کردند/ جزییات درگیری ها در فرودگاهی که ۲۰ دقیقه با پایتخت فاصله دارد

روسیه خبر داد که گارد‌های مرزی اوکراین همه مواضع خود را در امتداد مرز روسیه و اوکراین رها کرده اند. اوکراین نیز خبر داده است که نیرو‌های روسیه وارد از مرز بلاروس به کی‌یف نزدیک شدند. این در حالی است که خبر‌ها هم زمان از ورود ارتش روسیه به جنوب اوکراین و تلاش نیروی هوایی ارتش روسیه برای دسترسی به آسمان کی‌یف خبر می‌دهد و درگیری‌ها به فرودگاه نظامی «هوستومل» در نزدیکی کی‌یف رسیده است که گفته می‌شود از نظر زمینی تنها ۲۰ دقیقه با پایتخت فاصله دارد.

 تانک ها و نفربرهای ارتش روسیه از دو محور به سمت کی‌یف حرکت کردند/ جزییات درگیری ها در فرودگاهی که  ۲۰ دقیقه با پایتخت فاصله دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روسیه خبر داد که گارد‌های مرزی اوکراین همه مواضع خود را در امتداد مرز روسیه و اوکراین رها کرده اند.

اوکراین نیز خبر داده است که نیرو‌های روسیه وارد از مرز بلاروس به کی‌یف نزدیک شدند.

این در حالی است که خبر‌ها هم زمان از ورود ارتش روسیه به جنوب اوکراین و تلاش نیروی هوایی ارتش روسیه برای دسترسی به آسمان کی‌یف خبر می‌دهد و درگیری‌ها به فرودگاه نظامی «هوستومل» در نزدیکی کی‌یف رسیده است که گفته می‌شود از نظر زمینی تنها ۲۰ دقیقه با پایتخت فاصله دارد.

در همین حال ژنرال استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز خبرداده است که «بیش از ۱۰۰ جت در حالت آماده باش بالا از حریم هوایی ما محافظت می‌کنند.»

استولتنبرگ می‌گوید برای محافظت از اتحاد در برابر تجاوز به هر کاری که لازم باشد ادامه خواهد داد و حمله به هر یک از متحدان ما باعث واکنش از سوی ناتو خواهد شد.

در عین حال رئیس جمهور اوکراین، ولودمیر زلنسکی از مردم خواسته است سلاح به دست بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر