کد خبر: 128404
A

عضو تیم مذاکره هسته ای ایران: آمریکا با لغو همه تحریم های ایران در وین مخالفت کرده است

محمد مرندی تحلیلگر ارشد سیاسی و مشاور تیم مذاکره هسته ای ایران درباره مذاکرات وین برای احیای برجام و لغو تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که پاسخ آمریکا به مطالبات ایران، داده نشده است

عضو تیم مذاکره هسته ای ایران:  آمریکا با لغو همه تحریم های ایران در وین مخالفت کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد مرندی تحلیلگر ارشد سیاسی و مشاور تیم مذاکره هسته ای ایران درباره مذاکرات وین برای احیای برجام و لغو تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که پاسخ آمریکا به مطالبات ایران، بدون پاسخ مانده است. این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرد؛ آمریکا مخالفت خود را با لغو همه تحریم ها به صورت رسمی اعلام کرد. 

مرندی به شبکه خبری المیادین گفت: «طرف آمریکایی تا به این لحظه، مخالف رفع همه تحریمهاست و ایران این مسئله را نمی‌پذیرد».

وی با بیان اینکه ربودن نفتکش ایرانی [توسط آمریکا] یک مسئله غیر قابل قبول برای ایران است، خاطر نشان کرد: «مشکلاتی بین مسکو و واشنگتن وجود دارد، ولی مانع اصلی، مخالفت آمریکا با رفع همه تحریمهاست».

این تحلیلگر ارشد سیاسی با اشاره به اینکه، غربیها نیز نقش مثبتی در مذاکرات نداشتند، گفت که این کشورها، عمدا وقت‌کشی کردند تا ایران را فریب دهند.

وی با بیان اینکه طرف غربی پس از بحران اوکراین، برای حصول توافق، عجله دارد، تأکید کرد: «اروپاییها و آمریکاییها می‌خواهند این واقعیت را پنهان کنند که خواستار لغو تحریم و دادن تضمین نیستند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر