کد خبر: 128534
A

آسوشیتدپرس: هدف حمله موشکی سپاه به اربیل، کنسولگری آمریکا بود

مقام دفاعی ایالات متحده در ساعات ابتدای این حمله گفت که هنوز مشخص نیست دقیقاً چه تعداد موشک شلیک شده و دقیقاً کجا فرود آمده است.

آسوشیتدپرس: هدف حمله موشکی سپاه به اربیل، کنسولگری آمریکا بود

به گزارش دیده بان ایران؛ مقامات عراقی و آمریکایی می‌گویند که ۱۲ موشک به نزدیکی مجتمع  کنسولگری ایالات متحده در شهر اربیل در شمال عراق اصابت کرده است. این مقامات گفتند این حمله سوی ایران بوده است. هیچ آسیبی در این حمله گزارش نشده است که نشان‌دهنده تنش قابل توجهی بین ایالات متحده و ایران باشد. 

یک مقام عراقی در بغداد در ابتدا گفت که چندین موشک به کنسولگری آمریکا در اربیل اصابت کرده است. رئیس دفتر رسانه‌های خارجی کردستان بعد از آن گفت که هیچ یک از موشک‌ها به تأسیسات ایالات متحده اصابت نکرده است، اما مناطق اطراف محوطه مورد اصابت قرار گرفته است.

 
مقام دفاعی ایالات متحده در ساعات ابتدای این حمله گفت که هنوز مشخص نیست دقیقاً چه تعداد موشک شلیک شده و دقیقاً کجا فرود آمده است.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که هیچ آسیبی به هیچ یک از تأسیسات دولتی ایالات متحده وارد نشده است.

نه مقام‌های عراقی و نه مقام‌های آمریکایی مجاز به گفت‌وگو در مورد این رویداد با رسانه‌ها نبودند و به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس صحبت کردند.

این در حالی است که المیادین مدعی شده که حمله موشکی در اربیل پایگاه موساد اسرائیل را هدف قرار داده است.

منابع موثق به المیادین اعلام کردند که این حمله با بیش از ده موشک بالستیک انجام شده و موفق شده یک مقر اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در حومه اربیل را هدف قرار دهد.

منابع اعلام کردند که این حمله منجر به تخریب مقر موساد در جاده تفریحی صلاح‌الدین و کشته و زخمی شدن عوامل آن شده است. این بمباران "هیچ مرکز عراقی یا آمریکایی را هدف قرار نداده است."

این منابع با طرح این ادعا که این عملیات پاسخی به عملیات‌های قبلی اسرائیل علیه ایران بوده که از کردستان عراق انجام شد بود، تاکید کردند که عملیات علیه موساد هیچ ارتباطی با عملیات اخیر اسرائیل در سوریه ندارد.

گفتنی است این گزارش آسوشیتدپرس در حالی مطرح می شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت حمله موشکی به اربیل عراق را بر عهده گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر