کد خبر: 129358
A

ادعای جدایی‌طلبان هوادار روسیه در دونباس: تقریبا کل منطقه لوهانسک تحت کنترل ماست

مقامات جمهوری خودخوانده لوهانسک در شرق اوکراین پنجشنبه در کانال اطلاع رسانی خود کنترل بر بیش از ۹۰ درصد این منطقه را ادعا کردند. ادعایی که خبرگزاری فرانسه می‌گوید از سوی منابع مستقل قابل تایید نیست.

ادعای جدایی‌طلبان هوادار روسیه در دونباس: تقریبا کل منطقه لوهانسک تحت کنترل ماست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز: مقامات جمهوری خودخوانده لوهانسک در شرق اوکراین پنجشنبه در کانال تلگرامی خود کنترل بر بیش از ۹۰ درصد این منطقه را ادعا کردند. ادعایی که خبرگزاری فرانسه می‌گوید از سوی منابع مستقل قابل تایید نیست.

مسکو اولویت خود را فتح سرزمین‌های شرقی اوکراین تعیین کرده و درست پیش از حمله نظامی به خاک اوکراین، استقلال این مناطق را به‌رسمیت شناخت.

دنیس پوشیلین، رهبر جدایی‌طلبان دونتسک نیز به‌نوبه خود چهارشنبه شب از کنترل ۵۵ تا ۶۰ درصدی بر این منطقه شرقی اوکراین خبر داده بود.

از زمان آغاز جنگ‌های جدایی‌طلبانه در شرق اوکراین در سال ۲۰۱۴، هواداران روسیه بر حدود یک‌سوم اراضی و سرزمین‌های این منطقه احاطه داشته‌اند.

این درحالیست که محاصره و بمباران ماریوپل با شدت ادامه دارد و به ادعای رمضان قدیروف، رهبر چچن که نیروهای تحت امرش در این بندر حیاتی با نیروهای اوکراینی در حال نبرد هستند، بیش از ۹۰ درصد ماریوپل در روز آخر مارس به تصرف روسیه درآمده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر